Projektu dali názov Hybrid Air. Vo vnútri bude pracovať štandardný benzínový motor s výkonom 59 kW (80 k) až 81 kW (110 k). Ten bude v spolupráci s planétovou prevodovkou posielať silu na predné kolesá. Na druhej strane prevodovky bude pneumatický agregát, o ktorom zatiaľ nevieme takmer nič.

Isté je, že tento druh hybridu nepotrebuje drahé elektrické ústrojenstvo, ktoré je navyše oveľa ťažšie. Pneumatický motor bude mať 2 tlakové nádoby. Väčšia bude uložená uprostred, pozdĺž výfukového potrubia. Menšia nízkotlaková nádoba bude za nádržou s benzínom.

Keďže ide o hybrid, bude môcť jazdiť v niekoľkých režimoch. Buď ho bude poháňať len spaľovací motor, alebo obe pohonné jednotky, alebo bude jazdiť len na vzduch. Novinka automaticky prejde do vzduchového režimu hneď potom, ako rýchlosť klesne pod 70 km/h. Tvorcovia experimentu tvrdia, že takto jazdia autá 60 až 80% času.

Nový hybridný systém by nemal byť náročný najmä na peňaženky zákazníkov. PSA verí, že ho dostane do bežnej sériovej výroby.
Vyzerá to tak, že tento hybrid dokáže kombinovať to najlepšie zo svetov spaľovací a vzduchových motorov.

Vyzerá to tak, že tento hybrid dokáže kombinovať to najlepšie zo svetov spaľovacích a vzduchových motorov.

Vzduch bude hybrid získavať napríklad pomocou rekuperácie brzdnej energie alebo pri voľnobežnej jazde. PSA a Bosch zatiaľ neprezradili či bude možné dostať vzduch do nádrží aj z externého zdroja.

Systém údajne dokáže v meste ušetriť až 45% paliva. V kombinovanom cykle znižuje spotrebu o 35% a pri ustálenej vyššej rýchlosti klesá spotreba benzínu o 5%. Cieľom je skonštruovanie malého hatchbacku s priemernou spotrebou len 2,9 l/100 km.

Prvé prototypy PSA donesie možno už na tohtoročný autosalón v Ženeve. Finálna podoba má byť hotová do roku 2016.

Zdroj: autoblog.com, autoforum.cz

Prečítajte si aj: Auto na vzduch? Plná nádrž za 1€? 100 km za 0,5 €?!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov