O tom, že nové Éčko bude mať najmodernejšiu techniku a zvládne viac, ako trieda S, sme informovali už cez leto. Táto informácia nie je žiadnym prekvapením, veď trieda E je s počtom 13 miliónov predaných kusov najúspešnejším typom značky. Aktuálny W212 je na trhu už od r2009 a napriek modernizácii v r2013 je poznať, že sa jedná o staršie vozidlo. Preto prichádza nová generácia W213, ktorú uvidíme začiatkom budúceho roka na autosalóne v Detroite.

Nová generácia triedy E dizajnom exteriéru neprekvapí, no technológiami chce zvalcovať konkurentov. Ak k tomu pridáme zaujímavý interiér, máme sa načo tešiť.

Ako prvú uvidíme verziu sedan, ktorá by sa mala začať predávať už v lete a v priebehu roka môžeme očakávať aj premiéru kombi verzie. O rok neskôr by malo prísť kupé a z neho odvodený kabriolet. Okrem toho sa ale hovorí ešte o jednej verzii s označením X213. Mal by to byť kombík s vyššou svetlou výškou a oplastovaním. Takže áno, nové Éčko zrejme príde aj vo verzii, ktorá bude konkurentom pre Audi A6 Allroad. Nová generácia Mercedesu E bude postavená na platforme MRA, čo znamená nárast do dĺžky a šírky. Napriek tomu sa očakáva s nižšou hmotnosťou o cca 100 kg. Okrem toho plánuje Mercedes predĺženú verziu, ktorá bude zrejme základom pre menší Maybach.

Ilustrácia zobrazuje možnú podobu novej triedy E

Dizajnom bude podľa všetkého nová trieda E pripomínať väčšie Sko, najväčším rozdielom by mali byť predné svetlá s dvojitými prúžkami, ktoré majú pripomínať dvojité svetlomety predchádzajúcich generácií. Zväčší sa aj počet diód z 24 na 84. V dizajne exteriéru nečakajme žiadne výstrelky, nové Éčko pôjde rovnakým smerom, ako ostatné modely značky. Najväčšia revolúcia sa odohrala v interiéri, ktorý dostal prístrojovú dosku s dvoma veľkými displejmi a zároveň prišiel o väčšinu tlačidiel. Je to taká kombinácia triedy S a menšieho Céčka.

Interiér je kombinácia triedy S a triedy C

V oblasti pohonných jednotiek nečakajme žiadne radikálne zmeny. Pod kapotou sa objavia naftové a benzínové štvorvalce a šesťvalce, vrcholom sa stane verzia E 63 AMG s preplňovaným štvorlitrovým osemvalcom s odhadovaným výkonom až 600 koní. Na tú si ale budeme musieť počkať až do r2017 a podobne na tom bude aj plug-in hybrid s extrémne nízkou spotrebou (papierovou). Automobilka o tejto verzii ale zatiaľ mlčí. 

Hlavnou zbraňou nového Éčka bude armáda bezpečnostných a asistenčných systémov

Najväčším lákadlom novej triedy E budú bezpečnostné a asistenčné systémy, ktorých bude celá armáda. Podrobné informácie o nich sme vám už priniesli. Dodať môžeme napríklad to, že nová trieda E bude mať v základe systém Intelligent Drive. Ten vďaka sade kamier, senzorov a radarov, ktoré neustále monitorujú okolie vozidla a zostavujú dokopy jeho digitálny obraz, ponúkne autonómne riadenie na diaľnici, kde bude dodržovať bezpečný odstup od vozidiel vpredu.

zdroj: autoexpress