Prvá generácia Nissan Juke ma vôbec neoslovila. Ako jeden z prvých modelov mal pri sebe dnes už známu nálepku crossover, teda ani nie SUV, ale skôr vyššie auto do mesta a na nespevnené cesty. Druhá generácia pokračuje v tejto tradícii, len dizajn je mi už viac bližší.

Keď prvá generácia dizajnom provokovala a hovorilo sa, akoby došla z iného desaťročia, druhá je na tom rovnako. Jednoducho takýto dizajn dnes veľmi neuvidíte. Predne proporcie však zdieľa s predchodcom, teda rozdelené svetlomety na spodné okrúhle a vrchné horizontálne tvarované. Sériovo už budú len LED svetlá. Tie horné však netrčia do priestoru ako tykadlá a dolné okrúhle sú zapracované do masy citlivejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Voči predchodcovi tiež narástol, na dĺžku už meria 4 210 mm a rázvor natiahli o viac ako 10 cm na 2 636 mm. Nissan však deklaruje, že napriek nárastu rozmerov je nové auto ľahšie, v priemere o 23 kg voči predchodcovi.

Na začiatku potvrdili 1 motor, zážihový trojvalec 1,0  DIG-T s 86 kW (117 k). Ten bude dostupný s manuálnou 6-stupňovou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Neskôr sa ponuka rozšíri, pravdepodobne o nový motor 1,33. Zatiaľ len ako predokolka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Do príplatkovej ponuky sa dostane aj ProPilot, ktoré pomôže s autonómnou jazdou v zápche na diaľnici. Na palube nebude chýbať pripojenie cez Android Auto alebo Apple CarPlay, alebo príplatkový Bose soundsystem. Svetová premiéra bude na autosalóne vo Frankfurte, prvé autá prídu k zákazníkom už koncom novembra.

Zdroj foto: Nissan