Toyota ukázala hybridný Prius 4. generácie v septembri 2015. Odvtedy sme videli aj driftujúci Prius v reklame (niekto z oddelenia marketingu má zmysel pre humor). Prednedávnom však Japonci pustili do sveta aj verziu Plug-in hybrid. Tá má zásuvku a môžete ju dobíjať z elektrickej siete. Na krátke vzdialenosti tak vie fungovať ako čistý elektromobil.

 

Akumulátory majú kapacitu 8,8 kWh a podľa Toyoty by mali zaručiť dojazd v elektrickom režime cez 50 km.

Prius so zásuvkou má okrem väčších batérií aj iný dizajn.

Prius so zásuvkou prišiel už v minulej generácii. Nová generácia však dostane väčšie batérie a podľa všetkého sa výraznejšie odlíši od obyčajného Priusu. Akumulátory majú kapacitu 8,8 kWh a podľa Toyoty by mali zaručiť dojazd v elektrickom režime cez 50 km. Je to približne dvojnásobný dojazd oproti predchodcovi. Pre dochádzanie do práce by ho tak mnohí užívatelia mohli používať ako čistý elektromobil. Podľa výpočtov Toyoty odjazdí priemerný šofér 51% kilometrov len na elektrinu. V prípade, že bude dobíjať aj v práci, tak až 80%. Dobitie na jednofázovej zásuvke 230V má trvať 2,3 hodiny. V „bez-emisnom“ režime môžete jazdiť až do rýchlosti 135 km/h. Pri diaľničných rýchlostiach však batérie vyšťavíte omnoho rýchlejšie. Elektromotor má údajne až 95 kW (oficiálny údaj Toyota neuvádza).


Elektrický režim sa najviac hodí do mesta. Príde vhod aj v bez emisných zónach. Pokiaľ dôjde batériám šťava, nakopne sa benzínový 1,8 litrový štvorvalec, ktorý pracuje v Atkinsovom cykle. Podľa cyklu NEDC má auto spotrebu len 1,4l/100 km. Samozrejme, ide o nereálny údaj. Kupujúcich v západných krajinách však poteší hodnota emisií CO2 na úrovni 32g/km.

Plug-in hybridnú Toyotu volajú v USA Prime. V Európe zostaneme pri názve Prius Plug-in Hybrid

Elektromotor prináša okrem zlepšenia spotreby aj lepší výkon. Pri plnej akcelerácii pracuje spolu so spaľovacím motorom. Nový Plug-in hybrid stojí na platforme TNGA. To prináša nižšie ťažisko, lepšiu pozíciu sedenia a minimálne krútenie karosérie. Nové auto vás tak má viac vtiahnuť do šoférovania.


Nový Prius Plug-in hybrid výrazne narástol. Oproti predchodcovi je dlhší o 165 mm, o 15 mm širší a 20 mm nižší. Natiahnutá zadná časť sa stará o dobrú aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má výbornú hodnotu 0,24. Predaje v Európe odštartujú ešte pred koncom roka. Zatiaľ nevieme, či dostaneme rovnakú verziu ako Američania, ale ak áno, tak čakajte len 4 miesta na sedenie.


Zdroj: tlačová správa