Po pár únikoch fotiek a informácií sme sa dočkali supermodelu divízie Renault Sport Technologies. Renault Megane RS bude čeliť tvrdej konkurencii hothatchov s predným náhonom. Sú to Peugeot 308 GTi (270 k), Hyundai i30N (275 k), Seat Leon Cupra (300 k) a, samozrejme, najvýkonnejšia z nich Honda Civic TypeR (320 k). Aké zbrane si nový Mégane RS pripravil?

Dokáže konkurovať Civicu Type R?

Novinku poháňa celkom nový 1,8 litrový štvorvalec, ktorý vďaka prepĺňaniu ponúka 280 koní a 390 Nm. Spomedzi konkurentov ho, rovnako ako Seat Leon Cupra, môžete získať s manuálom, alebo automatom, podľa preferencie. V prípade Renaultu to môže byť 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňová dvojspojka EDC. Ako spomínam vyššie, napriek špekuláciám o pohone oboch náprav v prvých fázach vývoja bude posielať nový Renault Mégane RS výkon na predné kolesá. Má však diferenciál Torsen pre ešte lepšie ovládanie v zákrutách a prenášanie výkonu na vozovku. Ale je tam veľké ale! Pre zásadne lepšiu agilitu a obratnosť dostane Mégane RS natáčanie všetkých štyroch kolies 4Control. Hneď od začiatku budú v ponuke už tradične dve verzie Trophy a Cup. Pohárová verzia je inšpirovaná rally a ponúkne nastavenie podvozka pre rôzne povrchy.

Agresívny dizajn

Model RS je, rovnako ako doposiaľ, širší než klasická verzia. V oblasti veľkosti kolies sa nič zásadné nemení, aj teraz bude rolovať na 18 a 19" kolesách. Väčšie prieduchy vzduchu umožňujú lepšie chladenie motora a zadný spojler zlepšuje aerodynamiku. Medzi ďalšie dizajnové doplnky patria predné Renault Sport svetlá, zadný difúzor a predný spliter. Špecialitkou je nová farba Tonic Orange. V interiéri nechýbajú športové predné sedadlá, volant a plno alcantary. Vďaka Renault Multi-Sense je možné v tomto aute vybrať jeden z päť jazdných režimov. Sú nimi Comfort, Normal, Sport, Race a Perso. Nálož jazdných asistentov je samozrejmosť, ale nebojte. Všetky môžete vypnúť!