Kauza dieselgate je skoro zažehnaná, ale Audi a koncern VW ňou stále žije. V tomto prípade síce nepôjde o úpravu softvéru kvôli kauze dieselgate a zmena softvéru pre diesele Audi V6 a V8 TDI bude dobrovoľná. Ak teda budete chcieť mať "čistejší" diesel, stačí si v originálnom servise dať prehrať softvér. Po úprave tak budú motory produkovať ešte menej emisií, ako deklaroval výrobca pri ich uvedení na trh.

Ako som na začiatku avizoval, nepôjde o úpravu softvéru kvôli kauze dieselgate. Tou „žijú“ hlavne menšie štvorvalcové motory. Táto úprava softvéru je tak dobrovoľná a pre zákazníkov nie je povinná.

Audi upraví modely len ak budete chcieť, akcia totiž nie je povinná.

A ktorých áut sa to konkrétne týka? Ide o motory V6 a V8 TDI z rokov približne 2010 až 2017, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 5 a Euro 6. Nepôjde však len o automobily od Audi, tieto motory totiž môžete nájsť aj v modeloch od VW a Porsche.

Upraviť môžu až 850-tisíc vozidiel

Celkovo ide o približne 850-tisíc automobilov jazdiacich v Európe. Táto akcia sa nebude týkať vozidiel v USA alebo v Kanade. Audi sa týmto krokom snaží zlepšiť povesť svojich TDI motorov a tiež pomôcť majiteľom do budúcna. Niektoré nemecké mestá totiž plánujú zákazy vjazdov vznetových vozidiel a automobilka chce modelom s dieselovými motormi zlepšiť ich reputáciu a možnosť vjazdu do centier týchto miest. Či sa im to aj podarí je otázne. V Nemecku už napríklad automobily s upravenými softvérmi, ktorých majitelia neprišli na zvolávacie akcie, jednoducho vyradia z evidencie vozidiel.

Do servisu môže zamieriť aj napríklad VW Touareg.

Vylepšenie softvéru je naozaj dobrovoľné a nejde tak o žiadne odstránenie poruchy alebo hroziaceho nebezpečenstva. Ide len o zníženie vypúšťaných emisií hlbšie pod úroveň, ktorú vyžaduje norma. Audi na tomto „zlepšováku“ spolupracuje s nemeckými úradmi a keď sa preukážu ďalšie potrebné kroky, automobilka ich opäť bezodkladne vykoná. Podobnú akciu po dohode s nemeckými úradmi zavádza aj BMW. Chcú tak predísť úplnému zákazu vjazdov vznetových automobilov do mnohých nemeckých miest. Nemecké automobilky tak očividne neplánujú vznetové motory hodiť do starého železa. Presvedčiť však verejnosť a úradníkov o ich "čistote" nebude jednoduché. Ak máte napríklad vozidlo z koncernu VW s motormi V6 alebo V8 TDI a emisnými normami EU5 alebo EU6, uvažovali by ste nad úpravou softvéru?