Značka, ktorá chce predávať, musí expandovať. Zároveň musí poskytovať kvalitné modely, aby sa k ním zákazníci vracali. Poprípade si vedeli získať nových klientov. A netýka sa to len áut. Rovnako to je s poskytovaním servisných služieb. Hyundai a Kia, automobilky pôvodom tiež z Kórey, to dokázali. Dokáže to i SsangYong? S novým typom má celkom šancu zmeniť image, ktorý v Európe zatiaľ získal.

Dlho som váhal, či vôbec začať písať tento článok. Predsa len, SsangYong u nás nie je nejako populárny. Keby ste niekomu povedali názov, rozhodne by nepovedal, že sa jedná o automobilku. V minulosti by ste po dizajnovej stránke o produkty tejto značky ľudovo povedané „neopreli asi ani bicykel“. A predsa si svojich zákazníkov našlo. Doba sa ale mení a automobilka napreduje. S menším modelom Tivoli pomaly, ale isto dobýva európske trhy, a preto sa rozhodli, že je na čase priniesť na trh i predĺženú verziu.

SsangYong pri tomto aute stavia hlavne na praktickosť a pomer ceny a kvality. Kórejci chcú ročne v Európe predať 100 tisíc kusov Tivoli. 

Za väčšie dieselové Tivoli XLV zákazník zaplatí približne o 1000 eur viac, ako za menšieho súrodenca Tivoli ELX v tej istej motorizácii. V Anglicku cena začne na úrovni približne 18 200 libier, čo je v prepočte 21 000 €. Čo za to zákazník dostane? Naftový motor 1,6 e-XDI 160 s 85 kW (115k) a 300 Nm. Táto motorizácia s manuálnou prevodovkou dokáže jazdiť v kombinovanom cykle za 4,5 l nafty na 100 km. Celkom slušný tabuľkový údaj vzhľadom na danú kategóriu auta. Pre anglických zákazníkov sú pri kúpe dôležité i emisie, kvôli poplatkom. 1,6 e-XDI priemerne vypusti 117g/km CO2. Paletu motorov dopĺňa benzínová alternatíva, ktorá má 94 kW (128 koní). Základ bude s pohonom predných kolies, za príplatok môžete objednať pohon všetkých štyroch kolies. Rovnako za príplatok bude automatická prevodovka. SsangYong zapracoval i na bezpečnosti pasažierov a výbave. Tivoli XLV bude k dispozícii so siedmimi airbagmi, multifunkčným ESP, brzdovým asistentom a  asistentom rozjazdu do kopca. Úroveň výbavy by som hodnotil ako nie zlú, ale priemernú. Vnútri nájdeme dvojzónovú klimatizáciu, audiosystém so 7" obrazovkou a s možným pripojením USB/AUX, iPod a Bluetooth. Samozrejmosťou je i navigácia a cúvacia kamera. Bežným štandardom pri SUV sú i predné a zadné parkovacie senzory a tempomat. Tivoli v tomto smere nie je výnimkou.

S dizajnom menšieho SsangYong Tivoli ELX sa dizajnéri vyhrali viac. Vyzerá podstatne lepšie, ako jeho väčší brat.

V porovnaní s menším modelom je XLV predlžené o 238 mm. Zmeny začínajú od B-čkového stĺpika, ktorá pôsobí masívnejším, no menej elegantným dojmom. Objem batožinového priestoru narástol 720 litrov. SsangYong chce týmto modelom v Európe zamiešať karty najmä Nissanu Qashqai, Citroenu C4 Cactus, alebo Škode Yeti. Iba čas ukáže, či sa im to naozaj podarí. Ja osobne by som tento pokus automobilky neodsudzoval a dal im šancu sa skúsiť presadiť.

Zdroj: TS.com