Česká Škodovka zbrojí na ženevský autosalón. Kým hlavným ťahákom výstavy v podaní tejto značky bude nový Superb, koniec zaujímavých noviniek to rozhodne nie je. Výrobca prinesie do Švajčiarska aj ešte nabrúsenejšiu Škodu Octaviu RS! V kuloároch sa dlho povrávalo, že aktuálna generácie eresy dostane nejaké tie kone vyše. Nevedeli sme však koľko ich bude a tak sme s nádejou upierali svoje zraky na čísla Seatu Leon Cupra, ktorému pod kapotou pracuje 280 koní.

Bohužiaľ, priania sa nám nevyplnili a ostali nám len oči pre plač. Teda, nie až tak úplne. Nová Octavia RS ponesie prívlastok 230. Asi tušíte, že tento údaj neoznačuje produkciu CO2 na kilometer. Škoda naladila 2,0 litrové TSI na 230 koní. Podkapotové stádo je teda rovnaké, ako v prípade Golfu GTI Performance. Je to dosť? Alebo málo?

Octavia dostáva ako prvá Škoda v histórii samosvorný diferenciál. Do predaja pôjde v júni tohto roka.

230 koňová Octavia RS zažije výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve.

Výrobca však pre Octaviu urobil predsa len ešte niečo. Medzi kolesami prednej nápravy ubytoval samosvorný diferenciál s elektrohydraulicky riadenou svornosťou. Ide vôbec o prvé nasadenie samosvoru v sériovej škodovke v celej jej histórii. Vďaka týmto vylepšenia šprintuje Octacia RS 230 na 100 km/h za 6,7 sekundy a teda zlepšila sa o jednu desatinu sekundy. Maximálka je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

 

Prebrúsená eresa dostane aj mierne úpravy bodykitu. Na prvých fotkách je napríklad ľahko badateľné, čiernou farbou lakované, zadné krídlo. Výrobca taktiež ponúkne nový dizajn 19 palcových kolies. Zopár nový dizajnových detailov môžeme očakávať aj v interiéri. Octavia RS so samosvorným diferenciálom príde do predaja ešte v júni tohto roku. Jej predajnúá cena bude pre každý model vyššia o 2750 €. To sa týka liftbacku aj kombi, manuálu aj verzií s DSG prevovovkou. Doplnkov však bude mať o čosi viac:

Predný diferenciál s elektronicky riadenou svornosťou (pre RS230)

Disky XTREME z ľahkej zliatiny 7,5J × 19" antracit (225/35 R19) (pre RS230)

Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, vodiča s pamäťou (pre RS230)

Poťah sedadiel koža/umelá koža (pre RS230)


Predný diferenciál s elektronicko-hydraulicky riadenou svornosťou

PERFORMANCE MODE SELECTION 

Parkovacie senzory vpredu 

Maxi DOT – farebný plnegrafický displej palubného počítača 

Čierny dizajn paket - rámik masky a kryty spätných zrkadiel v čiernej lesklej farbe

Dekoračná lišta čierna

 

ZÁRUKA Predĺžená záruka 4 roky, do 120 000 km

ŠKODA – Doživotná garancia Mobility Premium

Disky XTREME z ľahkej zliatiny 7,5J × 19" antracit (225/35 R19) (pre RS230)
Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, vodiča s pamäťou (pre RS230)
Poťah sedadiel koža/umelá koža (pre RS230)
 
PERFORMANCE MODE SELECTION (pre RS230)
Parkovacie senzory vpredu (pre RS230)
Maxi DOT – farebný plnegrafický displej palubného počítača (pre RS230)
Čierny dizajn paket - rámik prednej masky a vonkajšie kryty spätných zrkadiel v čiernej lesklej farbe (pre RS230)
Dekoračná lišta čierna (pre RS230)
 
ZÁRUKA Predĺžená záruka 4 roky, do 120 000 km
ŠKODA – Doživotná garancia Mobility Premium

 

Prečítajte si aj: Test: Škoda Octavia III RS TDI DSG