Vodiči po novom budú môcť využívať úsek D1 Ivachnová – Prešov s dĺžkou 138 km.

Nový úsek D1 má 11,2 kilometra a stavali ho firmy Strabag a Doprastav. Tie sa zaviazali postaviť cestu za 115 miliónov eur. 85% nákladov hradila Európska únia, zvyšok štát. Stavba diaľnice trvala viac ako štyri roky. Úsek s 15 mostami mali diaľničiari pôvodne sprevádzkovať už v auguste. Práce predĺžil neočakávaný zosuv pôdy.


Novootvorená diaľnica odbremení priľahlé obce od tranzitnej dopravy a motoristom skráti cestu medzi Prešovom a Ružomberkom. Vodiči po novom budú môcť využívať úsek D1 Ivachnová – Prešov s dĺžkou 138 km. Na trase sa nachádza aj tunel Branisko, ktorý je dokončený len v polovičnom profile. Podľa NDS zatiaľ kapacitne dostačuje, takže jeho skorá dostavba je utópiou. Výstavba nadväzujúceho úseku od Ivachnovej smerom na západ prebieha a ukončenie je naplánované na 30. júna 2017. Obchvat Prešova je v štádiu súťaže.


Podľa sľubu premiéra Róberta Fica sme mali jazdiť plynulo medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010. Ďalší sľub padol na termín 2019. Dnes je považovaný za nereálny najmä kvôli úseku Turany – Hubová, kde sú problémy s ochranou životného prostredia. Šéf NDS a minister dopravy sa však zhodujú na tom, že termín 2019 sú schopní dodržať aj v prípade, ak výstavba komplikovaného úseku začne v roku 2017.

Zdroj: pravda