BMW ságu menom M3 pred záverom produkcie tejto generácie obohatí ešte o (minimálne) jednu sériu. BMW M3 CS je výkonnejší variant od bežnej M3 aj od modelu M Competition, ide v stope úspechu modelu M4 CS. Obe verzie majú 460 koní a viac prvkov z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Voči bežnej M3 tiež pridá rozdielne veľké disky vpredu a vzadu.

Príbeh špeciálnych M3 modelov začal už v roku 1988 príchodom verzie M3 Evolution generácie E30. Každá ďalšia generácia mala tiež svoj špeciálny model. Iné to nie je ani pri stále aktuálnej F80. Tá príde do predaj aj s úpravou CS, ktorú už poznáme z kupé M4 CS.

BMW M3 CS príde na trh v obmedzenej sérii 1 200 kusov.

Logo CS nájdeme aj na palubnej doske.

Pod prednou kapotou pracuje starý známy trojlitrový zážihový radový šesťvalec s výkonom posilneným voči bežnej M3 o takmer 30 koní na výsledných 338 kW (460 k). Krútiaci moment vzrástol o 50 Nm na 600 Nm. Ten je posielaný na zadné kolesá výhradne cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku M DCT. Zrýchlenie na 100-ku zvládne za menej ako 4 sekundy, konkrétne 3,9 a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná, ale na 280 km/h.

Automobil jazdí na zmiešaných diskoch s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. Štandardnou výbavou je adaptívny podvozok alebo aktívny diferenciál M. Vodič tak má k dispozícii množstvo rôzne kombinovateľných nastavení motora, prevodovky, podvozka alebo diferenciálu. Exteriér zaujme karbónovými doplnkami, ako napríklad malým spojlerom na zadnej kapote alebo odľahčenou karbón-kompozitovou prednou kapotou. Sériovo dodávané LED svetlomety prinášajú nezameniteľný dizajn prednej časti. Zadné OLED svetlá z M4 CS tu, žiaľ, nečakajte. Pochádzajú z mimoriadne špeciálneho modelu M4 GTS a pre sedan ich nikdy nevyvinuli.

Zmiešané obutie má vpredu priemer 19 a vzadu 20 palcov.

V interiéri je niekoľko odlišností od bežnej M3. Nájdeme tu napríklad logo CS na palubnej doske alebo nástupné lišty s logom M3 CS. Kožené sedadlá s dvojfarebnou kombináciou sú v sériovej výbave, rovnako ako audiosystém Harman Kardon alebo navigácia Professional. Tak isto ako M4 CS, tak aj M3 CS príde o dvojzónovú klímu v prospech hmotnosti. Prvé objednávky bude BMW prijímať od januára 2018, obmedzená séria na 1 200 kusov dorazí k zákazníkom až v priebehu marca 2018. Cenu zatiaľ nezverejnili, ale podľa ceny M4 CS (125-tisíc eur) ju môžeme očakávať niekde okolo hodnoty 120-tisíc eur.

 

Zdroj foto: BMW