Stavbu nultého obchvatu Bratislavy včera symbolicky odštartoval v Šamoríne Árpád Érsek, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Súčasťou stavby bude úsek diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. V prvej etape postaví konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou firmou Cintra 59 km ciest.

Na niektorých miestach už začal archeologický prieskum. Výstavba má na plné obrátky odštartovať na jar 2017.

Súčasťou obchvatu bude aj nový most cez Dunaj

Táto cesta bude tá, ktorá nielen tu, ale všade v okolí pomôže občanom, ktorí sedia skoro štyri hodiny denne v autách a rozmýšľajú nad tým, čo ďalej. Či sa odsťahovať odtiaľto, alebo ostať tu," povedal Érsek pri otváraní. Dopravná situácia v satelitných obciach je katastrofálna a pravidelne každý pracovný deň tu kolabuje doprava.


Celá stavba by mala byť hotová v októbri 2020. Časť rýchlostnej cesty R7 má byť podľa harmonogramu odovzdaná v apríli 2020. Minister informoval o tom, že všetky pozemky pod R7 a D4 ešte neodkúpili. Konzorcium Obchvat Nula má napriek miernemu sklzu dodržať termín odovzdania. Aj keď čo bude o štyri roky nemôže nikto vedieť a sami dobre vieme, že mnoho úsekov sa u nás odovzdáva s omeškaním...


Na niektorých miestach už začal archeologický prieskum. Stavbári budú v najbližšom období žiadať o povolenie a zároveň vysvetľovať dotknutým obciam harmonogram prác. Výstavba má na plné obrátky odštartovať na jar 2017. Vláda rozhodla, že cesty D4 a R7 budeme stavať formou PPP projektu. Ročne zaplatíme z našich daní 52,8 milióna eur počas tridsiatich rokov. Spolu to bude cca 1,76 miliardy eur (s infláciou).


Kritici upozorňujú na to, že obchvat D4 doprave v meste výrazne nepomôže. D4 má podľa výpočtov odsunúť z D1 na D4 približne 25 000 áut denne. Diaľnica D4 však výrazne pomôže tranzitnej doprave. Prechádzajúci vodiči nebudú musieť stáť v kolónach, ktoré sa tvoria pravidelne v ranných a poobedných hodinách. Niektorí kritizujú aj rýchlostnú cestu R7, ktorá môže presunúť zápchy z okolia hlavného mesta priamo do jeho širšieho centra.


Zdroj: info