Omladené Audi R8 so športovejším stylingom a silnejším V10

Dizajnové črty sme mohli vidieť už na R8 LMS GT3

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zrodené na trati nie je žiadny marketingový výmysel. Audi R8 GT3 patrí medzi absolútnu špičku pretekov GT. Dokázalo vyhrať už takmer každý významný šampionát, aj nesmierne náročnú 24h na Nürburgringu. Sériová verzia kvôli homologizácií zdieľa až 40 % dielov so špeciálom kategórie GT3 a dokonca 60 % so špeciálom GT4.

Omladené Audi R8 so športovejším stylingom a silnejším V10

Nechýba ani roadster

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

To však nič nemení na tom, že Audi je právoplatne hrdé na svoje úspechy a dáva to ľuďom vedieť. Oči rozhodne upúta omladený dizajn, ktorý viac sedí k novým Audi. Ostré hrany kam sa len človek pozrie a množstvo otvorov. Tým sa vyznačuje dizajnový jazyk Audi a R8 ho poctivo nasleduje. Ja osobne hodnotím zmeny ako krok správnym smerom. R8 vyzerá opäť nadčasovo a agresívne, možno aj lepšie ako brat Huracan. Celkovo sa má, podobne ako nová A1, viac podobať na pôvodné Quattro. Isto niektorých prekvapí, že zadné aj predné svetlá ostali takmer nedotknuté. Akurát predné svetlá sú zatmavené.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V10 má viac výkonu

Minimálne zmeny sa, chvalabohu, udiali pod kapotou. Tam sa nedostal žiadny šesťvalec, ako niektorí strašili, ale ostala tam stará dobrá 5,2 l V10. Tá prináša v štandardnej verzii až 30 dodatočných koní, pričom verzia Performance decentných 7. Základná verzia produkuje 418 kW (570 k) s 550 Nm na 100 km/h zrýchli za 3,4 a dosiahne 324 km/h. Verzia Performance má šťavnatých 456 kW (620 k) a 580 Nm, zrýchlenie na 100 km/h za 3,1 s a 331 km/h.

Omladené Audi R8 so športovejším stylingom a silnejším V10

Nová R8 je nielen rýchlejšia, ale aj lepšie brzdí

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nie je to len o zrýchlení a maximálke, tú kopu koní treba aj zastaviť. Pre R8 teda pripravili vylepšené ESC (Electronic Stabilization Control). Brzdnú dráhu tak znížili o 1,5 m pri brzdení zo 100 km/h a o 5 m pri plných brzdách z 200 km/h. Ovládateľnosti pomohli ultraľahkými 20-placovými diskami. Na želanie môžete mať aj karbón-keramické brzdy alebo predný stabilizátor, ktorý je kombináciou karbónu a hliníka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

foto: Audi