V tejto dekáde sa opäť vytratia niektoré modely, ktoré boli dovtedy pre Opel veľmi typické, pribudnú však naopak iné, ktoré sme predtým pri značke Opel nepoznali.

Opel Agila A a B

Začneme najmenšou novinkou tohto obdobia. Opel Agila bolo takzvané mini auto, ktoré prišlo na trh v roku 2000 a vo svojej druhej generácii v roku 2007. Aspoň prvá generácia bola však akýmsi minivanom, nástupca model Karl už uprednostil menšiu výšku karosérie.

Prvá Agila bola príbuzenská so Suzuki Wagon R+, s ktorým sa aj v poľských Gliwiciach vyrábala. Ponuka motorov bola skromná, našli sme tu trojvalec 1,0 a štvorvalec 1,2 a aj malý vznetový štvorvalec 1,3 CDTI.

Druhá generácia od roku 2007 sa produkovala spolu so Suzuki a jej modelom Splash v maďarskom Ostrihome. Na ponuke motorov sa toho veľa nezmenila, tiež to bol litrový trojvalec, 1,2-litrový štvorvalec a vznetový 1,3 CDTI. Produkcia prebiehala až do roku 2014, ale to je už rozprávanie na ďalšiu dekádu.

Corsa C

Ďalšou novinkou bola Corsa C, v produkcii od 2000 do 2006. U nás veľmi obľúbené malé autíčko, ktoré veľmi dobre konkurovalo prvej generácii Fabie. Táto Corsa už prišla s lepšou pasívnou bezpečnosťou, keď v testoch Euro NCAP získala 4 hviezdičky za ochranu dospelých.

V roku 2003 prišiel facelift so zmenenými svetlami a prednými nárazníkom. Ponuka motorov bola rozsiahla, od 1,0-litrového zážihového trojvalca s 43 kW (58 k) až po 1,8-litrový štvorvalec vo verzii GSi s 92 kW (125 k). Napríklad táto verzia dokázala zrýchliť na 100ku za menej ako 10 sekúnd (rovných 9 sekúnd).

Vznetové motory boli 2. Menší 1,3 CDTI s 51 kW (70 k), väčší 1,7-litrový štvorvalec s priammy vstrekovaním, avšak bez preplňovania s 48 kW (65 k), ale aj s preplňovaním a neskôr vstrekovaním Common-Rail s 74 kW (101 k). Corsu D a jej nasledovníčku Corsu E, čo sú prakticky rovnaké autá len s výraznou modernizáciou si necháme na poslednú časť v dekáde od 2009 až 2019.

Astra G

Novodobá Astra G bola skutočne dôležitým modelom aj u nás. Okrem toho, že bola k dispozícii s množstvom karosárskych verzií, žila ako Astra Classic až do roku 2009, teda jej životný cyklus skončil až po 10 rokoch. K dispozícii ste mohli mať 3- a 5-dverový hatchback, sedan, kombi alebo 2 karosárske varianty od Bertoneho, a to kupé a kabriolet. Mohlo by sa až zdať, že ide o nástupcu slávnej Calibry ale nebolo to tak.

Ponuka motorov bola skutočne obrovská, začínala na 1,2-ke s 48 kW (65 k) avšak skončila až 2,2-ke, ktorá však nebola najvýkonnejšia. Tou najvýkonnejšou verziou bola totiž OPC s 2,0-litrový preplňovaným štvorvalcom a 147 kW (200 k).

Vznetové motory boli 3, najslabší 1,7-litrový štvorvalec s 50 kW (68 k) ešte s nepriammy vstrekovaním, neskôr aj s priamym ako DTI a Common-rail CDTI. Dvojliter mal priame vstrekovanie vždy, bez turba 60 kW (82 k) a s turbom 74 kW (101 k). Najsilnejším bol 2,2 DTI s 92 kW (125 k).

Astra H

Nasledovníčka Astra H prišla v roku 2004 a stále ste ju mohli mať v množstve karosárskych verzií. Bol to 3- alebo 5-dverový hatchback, sedan, kombi alebo kabriolet, tentokrát však s pevnou strechou (predchodca s plátennou). Samozrejme prišla ešte aj verzia OPC, ktorá z preplňovaného dvojlitra dostala 177 kW (241 k).

Opäť ako Astra Classic žila ďalej až do 2014. Do ponuky prišli nové prvky výbavy, ako adaptívne bi-xenóny alebo DVD navigácia. Ponuka motorov začínala na atmosférickej 1,4-ke s 55 kW (75 k), stropom bola už spomínaná verzia OPC. Opel ponúkal aj verzie na LPG.

Vznetové motory mali všetky preplňovanie a vstrekovanie Common-Rail. Najmenšia 1,3-ka mala 66 kW (90 k), najsilnejší 1,9 CDTI až 110 kW (150 k). Ďalšia Astra už rozdelila napríklad kabriolet do iného modelu. O tom však neskôr.

Vectra C a Signum

Keďže Omega skončila s generáciou B, najväčším Oplom sa stala Vectra C, respektíve Signum, ktorý z nej vychádzal (využíval rovnakú techniku aj motory a tak je to identické, ako pre Vectru C). Z hľadiska hierarchie už Opel do vyššej kategórie nešiel, väčšie SUV alebo MPV tu mohli byť, ale z bežných modelov už nie.

Keďže to bola platforma s motorom priečne a pohonom predných kolies, stále sme tu mohli mať aj V6 motory, ako napríklad zážihovú 2,8 alebo 3,2 a dokonca aj vznetovú 3,0 V6 CDTI. OPC tu bolo tiež, z 2,8-litrového preplňovaného šesťvalca dostali 206 kW (280 k) a to aj v karosérii kombi. Ale to naj bolo ešte od Irmscher-u.

Ten si zobral do parády atmosférickú 3,2-ku a nadelil jej preplňovanie kompresorom. Vznikol tak Irmscher i35 Kompressor, ktorý zvládal šprint na 200 km/h za 20,9 sekundy. Maximálny výkon bol 222 kW (302 k) a 370 Nm. Opel si tak stále aspoň cez úpravcu držal status aj športových modelov, ako to bolo napríklad pri Lotus Omege.

Speedster a GT

Ďalším zaujímavým modelom z tejto dekády bol Speedster (2001 až 2005). Motor v strede, dvojsedadlový model s otvárateľnou strechou Targa bol ako zjavenie. Avšak veľa zákazníkov nepresvedčil, k dispozícii bol s dvojicov motorov. Slabšia 2,2-ka bez preplňovania mala 108 kW (147 k), silnejší preplňovaný dvojliter 147 kW (200 k). S týmto motorom zrýchľoval na 100-ku ľahučký Speedster (1 005 kg pohotovostná hmotnosť) za 4,9 sekundy, čo bolo v tých rokoch teritórium športových modelov prémiových výrobcov.

Nasledovníkom bol Opel GT, teda vzkriesené meno z minulosti. Vo výrobe vydržal však len 2 roky od 2007 do 2009. Ponuka motorov sa zmenšila len na preplňovaný dvojliter s 194 kW (264 k) a vďaka vyššej hmotnosti 1,4 tony už nedosahoval ľahkosť predchodcu. Zrýchlenie na 100 km/h aj napriek zvýšenému výkonu skončilo na 5,7 sekundy. I tak je to však stále skvelé čislo. Dnes sú tieto dve autá veľmi vyhľadávanými vozidlami medzi zberateľmi.

Tigra TwinTop

V rokoch 2004 až 2009 Opel vzkriesil aj meno Tigra ako Tigra TwinTop. Išlo teda o malý dvojsedadlový roadster, ktorý v dobe svojej slávy ponúkali aj s 1,3 CDTI vznetovým motorom. Okrem neho tu boli 2 zážihové, menší s 1,4-litrovým objemom a väčší s 1,8. Celkovo však predali menej ako 100 tisíc kusov, nasledovníka už toto malé autíčko nikdy nedostalo.

Meriva A

Meriva prvej generácie bola v ponuke od 2003 do 2006 a vychádzala z Corsy C. Opel tak nafúkol malú Corsu a ponúkol ju ako veľkopriestorové vozidlo. Kto by čakal len pomalé verzie, je na omyle. K dispozícii bolo aj OPC s preplňovanou 1,6-kou a 132 kW (180 k).

Zážihové motory začínali na atmosférickej 1,4ke, ktorá bola k dispozícii aj s pohonom na LPG. Najväčším motorom bola 1,8 s 92 kW (125 k). Vznetové motory zastupovala 1,3 CDTI s 55 kW (75 k), väčší 1,7 DTI a neskôr vo verziách CDTI s až 92 kW (125 k).

Antara

Posledným novým zástupcom bola kategória SUV s modelom Antara. Už to nebola rámová Frontera, ale mierumilovnejšie SUV s dizajnom aj pre mesto. Vo výrobe zotrvala dlho, od 2006 až do 2015 a predávala sa u nás aj ako Chevrolet Captiva.

Keďže sa nejednalo ešte o malé SUV, mohli ste mať pod prednou kapotou okrem 2,4-litrového zážihového štvorvalca ak 3,2-ku V6 s 167 kW (227 k). Vznetové motory zastupoval 2,0 CDTI a 2,2 CDTI s maximálne 135 kW (184 k). A čo bude nasledovať ďalej? V poslednej dekáde si priblížime posledné roky až do súčasnosti, v ktorých prichádza dominancia práve SUV a aj elektrifikácia značky.