„Jedna-šestka je najväčší motor, ktorý sa vojde pod kapotu.“

Do auta sa 2,0 turbo nezmestí

Ďalšia generácia Astry OPC príde o 2,0 litrový turbomotor. Nepriamo to povedal Marc Schmidt, šéf vývoja novej Astry. „Jedna-šestka je najväčší motor, ktorý sa vojde pod kapotu.“ Auto medzigeneračne schudlo vďaka použitiu ľahších materiálov, ale aj vďaka tomu, že je jednoducho menšie. Priestor chýba aj pod kapotou, kam sa po novom nezmestí väčší motor než jedna-šestka.


Predstavenie novej Astry prišlo len nedávno. Najväčší motor v ponuke má objem 1,6 litra, ide o diesel CDTI. Najväčší benzínový motor má objem 1,4 litra. Opel si tak zjavne necháva priestor pre vrchol ponuky, ktorým má byť verzia GSi resp. OPC.

Astra OPC

Nová Astra OPC dostane aj 5-dverovú karosériu

„Vždy môžete urobiť niečo zvláštne pre zvláštny projekt, ale v tomto prípade sa to musí naozaj vojsť do základnej architektúry,“ hovorí Schmidt. Súčasná Astra OPC má 2,0 litrový motor s výkonom 206 kW (280 koní) a 400 Nm. Inžinieri budú musieť prísť s 1,6-tkou, ktorá dosahuje minimálne podobné parametre. Peugeot ukazuje s modelom 308 GTi, že to nie je nemožné. Francúzsky hot-hatch má pod kapotou 1,6 litrový turbomotor s výkonom 200 kW (272 koní). Nový Nemecký hot-hatch bude navyše až o 200 kg ľahší. Takže verzia OPC by mohla byť rýchlejšia aj s menším výkonom. Opel Astra OPC príde aj o predné pruženie HiPer Strut, ktoré je príliš veľké a do novej generácie sa nezmestí, podobne ako motor. Inžinieri však tvrdia, že vďaka zníženiu hmotnosti bude špeciálne odpruženie zbytočné.


Schmidt potešil fanúšikov značky, keď naznačil, že v centrále premýšľajú nad niečím podobným ako je Focus RS. Teda výkon okolo 350 koní a pohon všetkých kolies. Či pôjde o verziu OPC alebo o niečo úplne iné, zatiaľ nevieme. Najvýkonnejší Opel by si mal zachovať 3-dverovú karosériu, ku ktorej by mala pribudnúť aj praktickejšia 5-dverová.

Zdroj: caradvice