Opel plánuje do roku 2024 ponúkať v celom modelovom portfóliu nejaký elektrifikovaný model. Tento rok je naplánovaný Grandland X ako plug-in hybrid a Corsa novej generácie v čisto elektrickej verzii. Na Corsu si ešte počkáme, Grandland X Hybrid4 už je na scéne.

Pod prednou kapotou nájdeme zážihový 1,6-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 147 kW (200 k). K tomu sú tu 2 elektromotory s 80 kW (110 k), jeden vpredu integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky a druhý vzadu spolu s diferenciálom na zadnej náprave. Tým je zabezpečený v prípade potreby pohon oboch kolies.

Celkový systémový výkon je 221 kW (300 k) a podľa WLTP by mal na prvých 100 km spotrebovať len 2,2 l/100 km. Akumulátor má kapacitu 13,2 kWh a je uložený pod zadnými sedadlami. V prípade nízkych rýchlostí sú prevažne v aktivite elektromotory, spaľovací motor prichádza k slovu vo vyššej rýchlosti alebo pri nízkej úrovni nabitia batérie. Podľa WLTP zvládne prejsť na výlučne elektrický režim 50 km.

K dispozícii sú 4 jazdné režimy: elektrický, hybridný, AWD a športový. Elektrický režim je jasný, v hybridnom vozidlo samovoľne volí najlepší druh pohonu, režim AWD zas aktivuje zadný elektromotor pre lepšiu trakciu, samozrejme pri dosť nabitej batérii. Pri elektrickom režime je klimatizácia aj kúrenie stále aktívne, a to vďaka elektrickému kompresoru a elektrickému kúreniu.

Čo sa týka nabíjania, pomocou Wallboxu s výkonom 7,4 kW je akumulátor nabitý na 100 % za hodinu a 50 minút. Automobil je vďaka rekuperácii možné ovládať doslova jedným pedálom. Pri najsilnejšom stupni dokáže auto zastaviť bez dotknutia sa brzdového pedálu. Automobil bude dostupný už za pár týždňov a prvé dodávky k zákazníkom sú naplánované začiatkom budúceho roka.

Zdroj foto: Opel