Opel ešte začiatkom roka navnadil fanúšikov športových áut na malé, ľahké, športové auto s pohonom zadných kolies. To nakoniec aj predstavil na autosalóne v Ženeve v podobe konceptu Opel GT. Na prvý pohľad síce štúdia vyzerá až príliš futuristicky, no nenechajte sa zmiasť bočnými oknami vo farbe karosérie. Základný dizajn spĺňa potrebnú legislatívu, čo sa týka tvaru, výšky svetiel, nárazníkov a podobne.

 

Stačí teda nahradiť bočné okná a môže ísť do výroby. Mnohých tiež sklamal trojvalec pod kapotou konceptu, no tu sa ešte automobilka môže poučiť. Najmä keď sa ukazuje, že downsizing nemusí byť pre plnenie limitov to pravé. Nuž a v minulosti už veľa áut dokázalo, že pre zábavu za volantom netreba nutne prebytok výkonu. Najmä ak sa podarí udržať hmotnosť na nízkej úrovni. Tak či onak, automobilka nás stále drží v napätí a nie je jasné, či sa GT dostane aj do sériovej výroby. V čom je háčik?

Projekt GT stále žije, čo dokazuje aj fakt, že na ňom vývojový tím stále pracuje! Problémom je však platforma. Šéf Oplu je ale pripravený čakať a trpezlivo hľadať vhodné riešenie namiesto bezhlavého nátlaku na vedenie GM, ktoré by mohlo v jeho dôsledku celý projekt stopnúť.

Dizajn Oplu GT bude ešte dva roky dosť atraktívny na to, aby mohol ísť do výroby

Ako vždy, aj v tomto prípade sú to peniaze. Automobilka už krátko po autosalóne oznámila, že GT bol iba koncept a sériovej podoby sa nedočká. Neskôr však prenikli na verejnosť informácie, že Opel na aute stále pracuje a hľadá preň vhodný biznis plán. Problémom je, že automobilka nemá k dispozícii vhodnú platformu. Prvotné informácie teda hovorili o tom, že by konštruktéri mohli použiť zadnú nápravu z Oplu Mokka. K nej však bolo treba nájsť vhodnú prevodovku, aby mohla celá pohonná sústava fungovať s pozdĺžne uloženým motorom. Nuž a dnes to vyzerá, že ani toto nebude úplne schodná cesta. Vývojový tím však stále na GT pracuje, čo je jasný signál, že sa myšlienky ľahkého kupé s pohonom zadnej nápravy nechcú vzdať.

 

Potvrdil to aj šéf Oplu, Karl-Thomas Neumann: "Je to auto, ktoré všetci milujeme a miluje ho aj verejnosť, takže ho skutočne chceme postaviť. Otázkou je, aký je správny prístup, takže skúmame rôzne smery, ktorými by sa to mohlo podariť." Sú v podstate dve možnosti. Zobrať existujúce diely a platformu si vyskladať. To však môže znamenať veľa úprav a vysokú cenu, čo potvrdil aj Neumann: "Môžete vziať diely a časti, ale je to otázka ceny. Ak musíte urobiť veľa vývoja a práce, aby to fungovalo dokopy, potom to nemôžete (z finančného hľadiska)." To znamená, že GM nechce povoliť vytvorenie takejto platformy z existujúcich dielov. Druhou možnosťou je použiť hotovú platformu od niekoho iného. Pohon zadných kolies je totiž pre toto auto kľúčový. Znamená to sa s niekým spojiť na vytvorenie takejto platformy, prípadne sa spojiť s niekým, kto takú platformu už má. Objavili sa informácie, že partnerom pre vývoj platformy by mohlo byť MG, ktoré vlastní čínsky partner GM, SAIC. Neumann však túto možnosť odmietol komentovať. Šéf Oplu je však pripravený čakať a trpezlivo hľadať vhodné riešenie namiesto bezhlavého nátlaku na vedenie GM, ktoré by mohlo v jeho dôsledku celý projekt stopnúť. Podľa Neumanna má totiž GT stále dva roky čas a potenciál. Po tomto období by sa jeho dizajn už mohol stať nezaujímavým a zastaraným pre sériovú výrobu, ktorá pobeží niekoľko rokov.

Zdroj: autocar

KONCEPT OPEL GT MÁ 145 KONÍ A POHON ZADNÝCH KOLIES

KONCEPT OPEL GT MÁ 145 KONÍ A POHON ...

Opel GT sa vracia! Jeho príchod predznamenáva zaujímavý koncept, ktorý predčasne vypustila automobilka. Pôvodné ...

28. 01. 2016
OPEL GT MOŽNO NAKONIEC BUDE! POHON ZADNÝCH KOLIES POSKYTNE MOKKA

OPEL GT MOŽNO NAKONIEC BUDE! POHON ZADNÝCH ...

Opel nedávno potešil fanúšikov ľahkých športových áut správou o chystanej reinkarnácii pôvodného Oplu GT zo 60-tych ...

24. 03. 2016
TEST: OPEL CORSA E OPC

TEST: OPEL CORSA E OPC

Na modely Opel OPC mám slabosť. Nie na všetky, samozrejme. Pokusy ako Meriva OPC, či Zafira OPC ma vôbec neberú a že sú ...

13. 12. 2016
TEST: OPEL ADAM S

TEST: OPEL ADAM S

Opel v roku 2013 expandoval aj do najmenšieho automobilového segmentu A. Patria sem štýlové mestské vozidlá ako Fiat 500 a ...

27. 01. 2016