Opel začne uverejňovať reálnejšie údaje o spotrebe a emisiách CO2. Od druhého kvartálu roka 2016 bude automobilka uvádzať popri norme NEDC aj údaje z cyklu WLTP (World Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Ten je presnejší a nápadne sa podobá americkému cyklu merania spotreby. 

 

Opel chce uvádzať reálne údaje o spotrebe a emisiách. A čo ostatní?

Európska únia chce zaviesť novú metodiku merania spotreby pre všetky automobilky v priebehu roku 2017. Informácie naznačujú, že pôjde o novú testovaciu procedúru WLTP, na ktorej pracovali odborníci z Európy, Indie a Japonska. Nové pravidlá zakážu „podvodné“ praktiky automobiliek, ako je odľahčovanie áut, prehusťovanie pneumatík, či vylepšovanie aerodynamiky vozidla. Najväčšou a najzásadnejšou zmenou však bude agresívnejšia jazda počas testovania. Auto bude v cykle WLTP dosahovať priemernú rýchlosť 46,5 km/h. Pri európskom meracom cykle (NEDC) bola priemerná rýchlosť len 34 km/h a auto sa rozbiehalo neskutočne letargickým tempom. WLTP cyklus počíta aj s menším počtom zastavení a dlhšou a rýchlejšou diaľničnou jazdou.

Cyklus WLTP pre osobné vozidlá

Vráťme sa k Oplu, ten plánuje uvádzať vyššie (a reálnejšie) údaje o spotrebe dobrovoľne. V Európe platí a ešte nejakú dobu bude platiť nereálny cyklus NEDC. Na prvý pohľad je krok automobilky veľmi sympatický, ale keď sa nad tým zamyslíme, tak prečo prichádza s týmto krokom až dnes? Doteraz nikomu v centrále nevadilo, že v podstate zavádzajú zákazníka nezmyselnými údajmi o spotrebe a CO2? No čo už, prebrať ich musel až veľký škandál Dieselgate, do ktorého spadol konkurent z Wolfsburgu. 

 

Opel môžeme pochváliť za to, že to robí dobrovoľne a k takémuto kroku pristúpil ako prvý. Ostatným výrobcom je asi jedno, že zákazníkom tvrdia, že ich vozidlá dokážu jazdiť za 3,8 l/100 km... Alebo sa pripoja aj ostatné automobilky?

Cyklus NEDC

Samozrejme, automobilky to môžu vnímať úplne inak. A čo si o tom myslíte vy? Prvý automobil s výsledkami testov WLTP bude nová Astra.

 

Zdroj: carscoops