Osemvalcový Mercedes-AMG C63 definitívne končí. Záujem o auto pritom stále pretrváva, automobilka však nemá na výber. Ekologický tlak je neúprosný a veľkoobjemové benzínové motory nestrpí. V Európe. Zvyšok sveta má na veci iný pohľad, ani to však udalosti nezvráti. Záujemcovia o osemvalec sa tak musia poponáhľať, nástupcu nedostane a v roku 2020 odíde do večných lovíšť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Osemvalce sú zlo, však ich nechcete?

Marketingové oddelenie to v tejto chvíli rozhodne nemá jednoduché. Zákazníkov totiž musí presvedčiť, že tento krok je nielen nevyhnutný, ale aj prospešný a vlastne ho každý chce. Znie to šialene, ale marketingové oddelenia musia v týchto dňoch skutočne vymýšľať argumenty a presviedčať, prečo práve ich „bzučiaci“ automobil je ten najlepší. Ľuďom z Daimlera túto prácu skutočne nazávidíme. Silné verzie AMG zásadne menia svoju filozofiu a musia o nej presvedčiť nielen nových, ale aj súčasných klientov. A práve tí boli zvyknutí na silu argumentu „V8“. V mnohých prípadoch totiž nešlo o výkony, ale práve o pocit, že pod kapotou kmitá osem valcov. Náskok vďaka počtu valcov bol základom filozofie modelu C63.

Osem valcov? V Európe tabu! Starý kontinent vyvedie z temnoty elektrika.

So štrbavým úsmevom

Náhradou za C63 V8 bude hybrid so štvorvalcovým benzínovým motorom M139. Automobilka sľubuje zodpovedajúce výkony, o 50 kg nižšiu hmotnosť  a podstatne nižšie emisie. Predbežne sa hovorí o celkovom výstupnom výkone 368 kW (500 k) a pohone všetkých kolies. To, že auto príde o časť doterajšieho charakteru, nikto nahlas nespomína, faktom však je, že stále mladší klienti divízie AMG tieto veci neriešia tak často ako tradiční zákazníci. Tým tak neostane nič iné, ako prijať nové pravidlá hry a namiesto počtu valcov obrátiť svoju pozornosť na objektívne výkony a dynamiku. Je  totiž takmer isté, že vo všetkých sledovaných parametroch štvorvalcová novinka svojho osemvalcového predchodcu prekoná.