Hot hatche sa za posledné obdobie výrazne zmenili. Kým kedysi ťažili najmä z nízkej hmotnosti, dobrej ovládateľnosti, malých rozmerov a mierne vyššiemu výkonu oproti štandardu, dnes sa z nich stávajú premotorované monštrá. Dokazuje to aj legenda, ktorá stála pri zrode tejto kategórie, Golf GTI.

 

 

 

Kým prvej generácii v roku 1976 stačilo na nadchnutie vodiča a vybudovanie rešpektu 81 kW (110 k), dnešná siedma generácia Golfu GTI má už dvojnásobný výkon 162 kW (220 k). Vo verzii Performance má GTI dokonca 169 kW (230 k). Ani to však nie je všetko. Ešte v roku 2013 automobilka priniesla super Golf s označením R, výkonom 221 kW (300 k) a pohonom oboch náprav. Ani tu sa však výkonové šialenstvo, v podaní VW nekončí. Na nedávny tuningový zraz pri jazere Wörthersee totiž výrobca priniesol predprodukčný prototyp Golfu GTI Clubsport s výkonom 195 kW (265 k). Ten príde do výroby budúci rok, pri príležitosti 40-teho výročia GTI a stane sa zároveň najvýkonnejším Golfom GTI v histórii. Koncern navyše už testuje aj šialný Golf R400, pričom číslo v jeho názve predstavuje jeho výkon 294 kW (400 k). V ôsmej generácii Golfa však VW plánuje zájsť ešte ďalej.

Golf GTI ôsmej generácie dostane 300 koňový motor, zo súčasného Golfa R, predný pohon a elektrický samosvor.

Podľa posledných, zatiaľ neoficiálnych informácií, dostane nová generácia Golfu GTI 300 koní. Na jeho pohon bude slúžiť motor zo súčasného Golfu R, spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke ale nebude chýbať ani dvojspojková prevodovka DSG, ktorá by mohla mať až 10 stupňov. GTI si však zachová pohon iba prednej nápravy. To, že podobný výkon pre predokolku už dávno nie je problém ukázal aj super rýchly Seat Leon Cupra 280. Prednej náprave Golfu GTI pomôže s prenosom výkonu aj elektrický samosvorný diferenciál. Samozrejmosťou bude športový podvozok a väčšie brzdy. Nový Golf bude stáť na upravenej platforme, ktorú automobilka označuje MQB evo. Okrem predĺženého rázvoru by mal profitovať aj z nižšej hmotnosti. Úspora však nebude nijak drastická a dosiahne 22 až 45 kg. 

 

V hre sú však aj ďalšie verzie. Automobilka totiž zvažuje aj 6-valcovú verziu s rovnakým výkonom, pre severoamerický trh. Určite sa však môžeme pripraviť na výkonný hybrid a je možné, že VW predstaví aj čisto elektrickú verziu s dvoma elektromotormi výkonu 170 a 95 koní. To je ale nejasná hudba budúcnosti. Čo je však isté je, že ôsma generácia Golfu GTI príde v roku 2019. Nasledovať ju samozrejme bude aj Golf R, ktorý si zachová prepĺňaný štvorvalec pod kapotou. Dostane však dve turbá a minimálne 350 koní. No aj v ôsmej generácii príde ešte výkonnejšia verzia. 

Zdroj: automobilemag