Doplnenie: Pôvodné video z pretekárskeho okruhu a kamerou nad výfukom bolo autorom stiahnuté z obehu. Žeby pre nečakanú kritiku zvuku na viacerých weboch? Teraz vidíte náhradné video. Všimite si, kto leští ľavé zadné koleso. Sám Horacio!

Výnimiek ale napočítame možno do desať a všeobecne atmosféra u audiofilov kraľuje. Okrem nás tento názor zdieľajú i uznávaní zahraniční novinári či petrolheadi na diskusných fórach. Bohužiaľ tento fakt potvrdilo aj auto, ktoré si absenciu poriadneho zvuku proste nemôže dovoliť - Pagani Huayra. Určite viete, že Huayra dostala šesťlitrový V12 biturbo namiesto atmosféry s objemom 7,3 litra v Zonde. Ide o upravený motor od Mercedesu známy z modelov 65 AMG. Vedeli sme, že Huayra bude mať dospelejší charakter ako zbesilá Zonda, vyšlo to z úst samotného Horacia Paganiho. Napriek tomu nás zvuk sklamal. Superšport s cenou nad milión eur si zaslúži iný hudobný doprovod. Najmä od 26. sekundy pôsobí zvuk až smiešne.

Porovnanie s predchodcom - Pagani Zonda

Šialený vreskot Zondy je iná káva, ten zobudí aj mŕtveho. Na voľnobeh otáčky vystreľujú takmer bez zotrvačnosti a zvuk pripomína formulu, hoci točí len málo cez 7 000 otáčok. Posledná verzia evolúcie Zondy s prívlastkom Cingue vďaka sekvenčnej prevodovke Cima vydáva pri zmene stupňov takú streľbu, že o vašom preradení sa dozvedia aj v susednej dedine. Na druhej strane, nemusí mať každý záujem o taký zvuk/hluk. Ako príklad môže poslúžiť tiché Bugatti Veyron.

Zvuk staršej atmosférickej Zondy si môžete vypočuť tu:

Zonda na Nordchleife

Zonda v ulici pred fabrikou

Zonda si buduje rešpekt na autosalóne

Test Zondy Cinque Roadster