Auto bola postavené s jedným jediným cieľom: "najvyšší výkon na závodnej trati bez uplatnenia akýchkoľvek pravidiel s výnimkou tých bezpečnostných"

Ako sme už raz písali, Zonda R je auto postavené úplne od základu ako nové, takže so sesterským modelom Zonda F má spoločných len cca 10 percent dielov. Srdce eRka je 6.0 V12 (rozpätie valcov je 60° a presný objem 5987 ccm) pôvodom od dvorného úpravcu Mercedesu AMG. Maximálny výkon siaha až k hranici 551 KW (750 PS) pri 7.500 1/min a krútiaci moment 710 Nm. (mimochodom, tento motor by sme našli aj v špeciáli Mercedes CLK GTR). Samozrejmosťou je sekvenčné radenie rýchlosti pod volantom (prvé vlastnej výroby). Celá táto krása váži len 1070 KG! Takže nie je žiadnym prekvapením že akcelerácia z 0 na 100 km/h zaberie len 3 sekundy a maximálka sa vyštverá až na 372 km/h!

<p>Pagani Zonda R</p>

Ak sa vám toto dielko páči a chceli by ste jedno mať, tak sa poponáhľajte, postaví sa len 16 kusov z ktorých bude len 15 v celosvetovom predaji (jeden si necháva sám maestro Pagani). A predajná cena Zonda R? Tá sa oproti predbežným odhadom navýšila až na približne 1.4 milíona Euro. Ak by ste si jednu nakoniec kúpili, dajte nám vedieť, veľmi radi si ju prídeme k vám pozrieť...