Znie to priam neuveriteľne, že sa vôbec k takému nezvyčajnému kroku v tejto postkomunistickej krajine uchýlili. Očividne potrebujú pokryť medzeru na trhu, kde si dopyt žiada ešte stále jednoduché autá so solídnou konštrukciou. Aby sme boli presní, nejde o 405ku, ako ju poznáme u nás, ale o modifikovanú verziu, ktorú vyrábali v Iráne pod značkou Peugeot Pars alebo Peugeot Persia. Na tamojšom trhu bude trošku divne a hlavne nelogicky označovaný ako Peugeot 406 Khazar. Khazar je pomenovanie, ktoré vychádza z historickej ríše rozprestierajúcej sa medzi Čiernym a Kaspickým morom. 

Pod kapotou budú pohonné jednotky, ktoré by dnes v Európe neprešli emisnými normami. V minulosti ich však používali rôzne modely PSA. Ide o atmosféricky motor s objemom 1,8 litra a výkonom 100 koní, interne označovaný ako XU7 a tiež atmosférický 1,6-litrový TU5 s výkonom 105 koní. 

Výbava? Klasickej 405ke sa o tom mohlo len snívať. K dispozícii bude povedzme digitálna klimatizácia či parkovacie senzory. Cenovka bude začínať v prepočte na sume menej ako 10 000 eur. Produkcia na tento rok sa odhaduje cca v počte 3000 kusov, avšak plánujú ju rozbehnúť až na 10 000 kusov.

Rovnaký osud, ako dostala 405ka, v krajine dostal aj model 206 a reinkarnácia sa dotkne aj vyslúžilého modelu 207.