Hybridy sú už dnes pomerne rozšírené a má ich v ponuke takmer každý koncern. Väčšinou je elektromotor spojený s benzínovým motorom. Peugeot je ale v tomto smere výnimkou. V ponuke má totiž hybridný model 508 RXH, ktorý spája elektromotor a vzentový motor. Systém pritom funguje tak, že dízlový motor poháňa predné kolesá a elektromotor zadné. Spojeniu elektromotora s dízlom je však v Peugeote koniec.

"Máte skutočne efektívne naftové motory, čo sa týka CO2, plus hybrid, ale keď ste v krajinách, kde nie je nafta, musíte to prerobiť.", povedal Maxime Picat, šéf Peugeotu, na margo kombinácie vznetového motora a elektromotora.

508 RXH nástupcu v podobe diesel hybridu nedostane.

Túto správu potvrdil aj šéf automobilky Maxime Picat. Automobilka sa podľa neho v budúcnosti zameria na spojenie benzínového motora a elektromotora a na Plug-in hybridy. Problémom je podľa neho predajnosť naftových motorov na niektorých trhoch. "Máte skutočne efektívne naftové motory čo sa týka CO2 plus hybrid, ale keď ste v krajinách, kde nie je nafta, musíte to prerobiť," povedal Picat. Automobilka pritom chce vyrábať globálne typy s rovnakou ponukou motorov. To musí zohľadniť už pri vývoji, ako dodal šéf Peugeotu: "Musíme si byť istí, že máme rovnaké technické riešenie pre Európu, Čínu, Nórsko a pre všetky ostatné krajiny." Automobilka už potichu stiahla z predaja model 3008 HYbrid4 a posledným zástupcom tejto technológie v ponuke Peugeotu zostal model 508 RXH HYbrid4. Ten však už nedostane nástupcu v tejto konfigurácii, teda vznetový motor v kombinácii s elektromotorom. Vo ponuke zostane pravdepodobne do roku 2017.

Zdroj: autocar