Nestáva sa často, že by sme vás informovali o dopravných prostriedkoch, ktorých teritóriom je nebo. Výnimkou je snáď iba slovenský Aeromobil, či rôzne iné nápady na lietajúce autá. Dnes však urobíme výnimku, pretože v novom vrtuľníku Airbus má prsty aj automobilka Peugeot. Teda konkrétne jej dizajnové štúdio. Hoci nie je výnimkou, že dizajnéri z automobiliek spolupracujú s výrobcami lietadiel, zväčša ide o návrh interiéru, ako napríklad v prípade spolupráce Mercedes-Benz Style a Eurocopter, či leteckého prepravcu Lufthansa rovnako s Mercedesom. Výsledkom poslednej spomenutej spolupráce bol interiér súkromných prúdových lietadiel. Podobné spolupráce má za sebou aj BMW, či Brabus. Z úplne iného súdka sú potom Mitsubishi či Honda, ktorých divízie vyrábajú lietadlá vlastnej konštrukcie.

Za dizajn nového Airbusu H160 je zodpovedný Peugeot Design Lab.

Na pohon vrtuľníka Airbus H160 slúži turbohriadeľový motor Turbomeca s výkonom 1 100 koní na hriadeli, čo je 820 kW. Stroj vďaka nemu dokáže lietať ustálenou cestovnou rýchlosťou 160 uzlov, čiže 296 km/h. Uvezie pritom okrem posádky 12 pasažierov.

Vráťme sa ale späť k Airbusu H160. To je totiž oficiálny názov helikoptéry, pri zrode ktorej stála aj značka Peugeot. Na začiatku projektu Airbus vyhlásil súťaž, ktorú vyhral Peugeot Design Lab so svojim návrhom. Vrtuľník vtedy ešte niesol označenie X4. Francúzi teda navrhli vzhľad novej helikoptéry, pričom vychádzali čiastočne aj z predchodcu H160, čiže typu Dauphin. Z neho prebrali jeho typický "čumák", ktorému prispôsobili hladké, aerodynamické tvary zvyšku. Nárh si potom vzal do parády konštrukčný a vývojový tím Airbusu a výsledok predstavili na nedávnej leteckej šou v Dubaji a predtým na výstave Heli-Expo. Vrtuľník má kompozitový priestorový rám, dvojplošný stabilizátor, naklonený rotor na chvoste a na koncoch zahnuté listy hlavného rotora. Tento prvok má názov Blue Edge blades a okrem iného pomáha znížiť hlučnosť asi o 3 dB a zvýšiť užitočné zaťaženie o cca 100 kg. Na pohon vrtuľníka v Airbuse vybrali turbohriadeľový motor Turbomeca s výkonom 1 100 koní na hriadeli, čo je 820 kW. Stroj vďaka nemu dokáže lietať ustálenou cestovnou rýchlosťou 160 uzlov, čiže 296 km/h. Pri testovacích letoch však dosiahol až 175 uzlov, teda 324 km/h. Helikoptéra H160 uvezie okrem posádky 12 pasažierov, no jej maximálna vzletová hmotnosť je až 6 ton. Novinku bude možné využiť okrem súkromnej prepravy aj ako záchranársky vrtuľník alebo vrtuľník pobrežnej stráže. Okrem civilnej verzie, ktorá pôjde do predaja už budúci rok, však výrobca neskôr predstaví aj vojenskú verziu.