Nová trať v Bojniciach

Novou traťou pre sezónu 2011 je areál kaskádového parkoviska Pod Régiou v Bojniciach. Známa lokalita stredného slovenska, malebné historické mestečko, rozprávkové prostredie s výhľadom na najkrajší slovenský zámok a celú prievidzkú dolinu... Čo viac si možno želať? Čo tak ešte rozľahlé depo uprostred trate pre skvelý výhľad jazdcov a divákov na výkony všetkých pretekárov? Doslova dokonalé. Ale ako asi všetko, aj trať v Bojniciach má aj svoje proti. V porovnaní s väčšinou ostatných AS tratí je rizikovejšou. Nie všade totiž ponúka dostatočné výbehové zóny, na ktoré si slalomári za tie roky už zvykli. Prejavilo sa to v doposiaľ najväčšom počte nehôd, či poškodení áut v histórii seriálu.

3-násobný nárast nehôd

Preteky II. AZ pneu AutoSlalom TopSpeed.sk sprevádzalo doposiaľ najviac poškodení. Dve pekné zánovné autá skončili nie len mimo trate, ale aj mimo vyasfaltovanej, či vybetónovanej plochy. To sa do podpísalo aj pod ich poškodeniami. Obe ostali nepojazdné. Okrem toho ďalšie minimálne tri autá zaznamenali poškodenia menšieho rozsahu. Aj tie sú však pre seriál netypické. Okrem spomenutých menších výbehových zón sa tu, navyše, striedajú povrchy asfalt-betón. Z hľadiska priľnavosti je to minimálna zmena, ale pre vedenie vozidla na limite pneu asi významná.


Organizátori rely, alebo kopcov, možno aj okruhových pretekov by sa nad dvoma mimoriadkami bez zranení s len nepojazdnými vozidlami a ďalšími troma-štyrmi poškodenými kolesami, či nápravami len pousmiali. Na AutoSlalome, pri celkovom počte vyše 400 štartov za deň je to naozaj zanedbateľne malý podiel, presne 1,5%. AutoSlalom bol doposiaľ typický tým, že podiel nehôd, či poškodení sa na pretekoch pohyboval v rovnakom parametri do 0,5%. II. AZ pneu AutoSlalom TopSpeed.sk v Bojniciach má teda skokovo 3-násobný nárast. Z tohto pohľadu je to veľa.

Trať na niektorých miestach neponúka veľký priestor na chyby

Trať na niektorých miestach neponúka veľký priestor na chyby

Bezpečnosť vždy na 1. mieste

Organizátorom seriálu AZ pneu AutoSlalom stále nesmierne záleží v prvom rade na bezpečnosti celých pretekov. Teda na bezpečnosti a vhodnosti areálu, trate, divákov i jazdcov. Až potom je na rade rýchlosť, zábava a adrenalín. Bojnice neboli výnimkou. Na rozdiel od areálu Agrokomplex Nitra, kde sa AS tím minulý rok pokúšal pripraviť zaujímavú trať, no z bezpečnostných dôvodov od realizácie upustil, sa parkovisko Pod Régiou s istými kompromismi vyhovovalo. Trať bola pre všetkých jazdcov rovnako nová. Ako vždy predtým, aj na túto poskytli organizátori jazdcom video z pohľadu vodiča, pre zoznámenie sa s traťou a prostredím.

Súčasťou starostlivosti o jazdcov sú sexi hostesky rozdávajúce energetické nápojr HELL Energy.

Súčasťou starostlivosti o jazdcov sú sexi hostesky rozdávajúce energetické nápojr HELL Energy.

Pilotovať treba s rozumom

Nech je areál či trať akokoľvek bezpečná, podmienkou je jazdiť s rozumom. To platí úplne všade, na všetkých pretekoch na svete. Hlavným rozdielom bolo, že kým na väčšine iných AS tratí po jazdeckej chybe väčšinou padajú kužele, či nasleduje šmyk do veľkej výbehovej zóny, v Bojniciach v niektorých prípadoch nasledoval kontakt s prekážkou. Niektorí jazdci si však na seriáli AutoSlalom obľúbili práve možnosť jazdiť prakticky bezhlavo a bez zábran. Prosto možnosť tlačiť na to až za hranice možností pneumatík... V depe sa medzi jazdcami po celý deň rozoberalo, či to je, alebo nie je miesto, či forma trate vhodná pre AutoSlalom. Diskusia sa z pretekov preniesla na www.autoslalom.sk. Ukazuje sa, že drvivá väčšina jazdcov miesto i trať schvaľuje. Veľmi sa páčila a radi by sa tu vrátili znova. Pravdou je, že Bojnice ponúkajú seriálu mimoriadne zaujímavé možnosti.

Prostredie pod Zámkom je naozaj exkluzívne

Prostredie pod Zámkom je naozaj exkluzívne

Ako prebehli samotné preteky?

Málokoho iste prekvapilo, že na prvom mieste sa aj v Bojniciach ocitol ostrieľaný slalomový matador Tonda Červenka s Peugeotom 205 Gti. Tonda sa zároveň s časom 01:05,079 postaral o rekord trate. Jednoznačným prekvapením podujatia boli dvaja jazdci. S celkovým druhým a v triede S4 + 2000 ccm prvým miestom prekvapil Tomáš Polerecký na Evo IX. Od celkového víťazstva ho delilo v súčte dvoj lepších jázd len 0,6 s! Druhým prekvapením bola, medzičasom skúsená, aj keď stále veľmi mladá Lucka Červenková na Citroene Saxo VTS. Nie len, že vyhrala svoju kategóriu D – dámy, na čo sú už asi všetci zvyknutí, skončila druhá aj novej kategórii SS2 – 1600 ccm. V celkovom hodnotení, dokonca, vystúpila na nádhernom šiestom mieste za autami ako spomínaný špeciál 205 GTi, 2x Lancer Evo IX a jeden doslova kopčiarsky špeciál Saxo VTS. Za tento výkon mladej kočke patrí skutočná poklona.



Celkovo sa dá povedať, že v pretekoch bodovali hlavne tí jazdci, ktorí majú, ako sa vraví, vyoperovaný strach, no vedia sa skvelo kontrolovať. Za zmienku iste stoja mená ako Vašo Faltus na Lanceri Evo IX, ktorý skončil druhý v triede S4 a celkovo piaty. Medzi tradičné mená v celkovej prvej desiatke sa dostali aj nové tváre Braňa Gogu na Honde S2000 turbo, či Milana Matiasa na Forde Sierra.

Druhý najrýchlejší slalomár v Bojniciach - sem tam, zvalil aj on :)

Druhý najrýchlejší slalomár v Bojniciach - sem tam, zvalil aj on :)