Hankook navrhol svoj prototyp pneumatiky i-Flex tak, aby nemohla dostať klasický defect.

Pneumatika i-Flex je zároveň ľahšia ako bežná kombinácia disku a plášťa. Je vyrobená z materiálov, ktoré je možné z 90 percent recyklovať. Vďaka tomu, že namiesto vzduchu využíva vlastnú štruktúru, nepozná klasický defekt, teda nemôže vyfučať. Výrobca ukázal prototyp o veľkosti 155/590 R14, teda pre malé mestské auto.

Hankook i-Flex

Hankook i-Flex

Hankook nie je zďaleka jediným výrobcom, ktorý pracuje na projekte pneumatiky bez vzduchu. Konkurenčný Bridgestone napríklad predstavil plášť, ktorý vďaka svojej vnútornej štruktúre nepotrebuje tiež využívať plnenie. Výrobca Polaris chce zase produkovať unikátne pneumatiky pre terénne štvorkolky, ktoré vďaka svojej štruktúre absorbujú nárazy do nerovností.

Hankook eMembrane

Hankook eMembrane

Hankook v spolupráci s univerzitou v Cincinnati navrhol pneumatiku eMembrane, ktorá kombinuje nízku spotrebu a stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Firma Hankook ide ale v príprave pneumatík budúcnosti ešte ďalej. Spojila sa s americkou univerzitou v Cincinnati. S jej študentmi potom pripravila návrh pneumatiky, ktorá bude schopná počas jazdy meniť svoj tvar. Nesie názov eMembrane.

Hankook eMembrane

Hankook eMembrane mení tvar behúňa podľa rýchlosti

Špeciálna pneumatika sa za nízkych rýchlostí bude dotýkať vozovky len okraji behúňa, pretože jeho stred bude znížený. Tým sa podarí aj znížiť spotrebu auta v mestskej premávke. Akonáhle sa ale rýchlosť jazdy zvýši, stred behúňa sa zdvihne a pneumatika sa tak bude vozovky dotýkať celou svojou plochou. To zaistí lepšiu priľnavosť, a teda stabilitu.

Zdroj: hnonline.sk