GLC kupé chce okrem vzhľadu upútať aj inovatívnymi asistenčnými jazdnými systémami, novou paletou motorov a najnovšou generáciou multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience). 

Asistenčné jazdné systémy obohatili o niekoľko noviniek, ako o funkciu výstrahy pri vystupovaní, funkciu asistenta pri vytváraní uličky pre záchranárov, funkciu rozpoznávania konca dopravných zápch a pribudol aj asistent manévrovania s prívesom, ktorý vodičovi pomáha počas cúvania. Prostredníctvom senzoriky v guľovej hlavici a magnetického krúžku sa meria uhol medzi ťažným vozidlom a prívesom. 

Exteriér

Hlavným poznávacím znakom pre GLC kupé je klesajúca línia strechy. Terénny dojem však umocňuje predná časť s diamantovou maskou chladiča, robustné tvary a sériovo dodávané chrómové detaily, ako ochrana proti podbehnutiu vpredu i vzadu.

Interiér

Mercedes navrhol interiér, ktorý spája luxus a komfort. Veľká, jednodielna doska stredového tunela prechádza od stredových dýz až po lakťovú opierku. Interiér dostal aj novú farbu s označením: magma sivá. Vo vozidle tejto kategórie nemôže chýbať multifunkčný volant, pomocou ktorého bude možné ovládať aktívneho asistenta udržiavania odstupu Distronic ako aj infotainment auta. 

Na stredovej konzole sa nachádza multifunkčná dotyková plocha, ktorá nahradila otočný ovládač. Infotainment disponuje väčšími displejmi: v združenom prístroji 12,3-palcovou obrazovkou, centrálny dotykový displej v rozmeroch buď 7 palcov s rozlíšením 960 x 540 pixelov alebo 10,25 palcov s rozlíšením 1920 x 720 pixelov. GLC kupé dostalo aj najnovšiu generáciu multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ovládať infotainment môžete aj prostredníctvom hlasu. Stačí povedať „Hey Mercedes“.

Riadenie komfortu - Energizing 

Integrovanými súčasťami prvku Energizing sú nastavenie svetla a hudby, klimatizovanie, vhodný výber hudby/videí, ako aj funkcia masáže, vyhrievanie a ventilácia sedadiel. Energizing pritom využíva údaje z vozidla a okolia, na základe ktorých v konkrétnej situácii odporučí niektorý z programov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nová ponuka motorov

V čase uvedenia na trh bude kupé GLC vybavené novými motormi, ktoré v priebehu roka doplnia ďalšie motorizácie. Všetky dieselové motory spĺňajú emisnú triedu Euro 6d, ktorá vstúpi do platnosti až v roku 2020. Mercedesu sa to podarilo dosiahnuť izolovaným usporiadaním dodatočnej úpravy spalín, ktorá sa nachádza priamo na motore. Pozostáva z dieselového oxidačného katalyzátora, filtra pevných častíc s funkciou katalyzátora SCR či katalyzátora SCR so vstrekovaním AdBlue. Tento systém je doplnený o prídavný katalyzátor pracujúci na báze katalytickej selektívnej redukcie s katalyzátorom na redukciu amoniaku vo výfukovej sústave GLC-čka.

Ani nemeckú značku neobišiel ošiaľ s elektrinou, a tak benzínové motory elektrifikovali (EQ Boost) prostredníctvom integrácie 48-voltovej napäťovej sústavy. Štartovací generátor poháňaný remeňom preberá hybridné funkcie na zvýšenie výkonu či rekuperáciu a zároveň umožňuje úsporu spotreby, ktorá bola doteraz vyhradená len pre vysokovoltovú hybridnú technológiu. 

                                 
Prehľad palety motorov  GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 200d 4MATIC GLC 220d 4MATIC GLC 300d 4MATIC
Valce/usporiadanie 4/R 4/R 4/R 4/R 4/R
Výkon (kW/k) Spaľovací motor 145/197 190/258 120/163 143/194 180/245
Výkon elektromotora (kW) Rekuperácia Zvýšenie výkonu 10 10         -         -         -
Max. krútiaci moment Spaľovací motor (Nm) 320 370 360 400 500
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) 150 150         -         -         -
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 7,4 -7,1 7,4 -7,1 5,5-5,2 5,5-5,2 5,8
Emisie CO₂ kombinované (g/km) 169-161 169-161 145-137 145-137 153-151
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Podvozok

K dispozícii bude okrem sériovo dodávaného športového podvozka s adaptívnym tlmením aj voliteľný podvozok so systémom Dynamické ovládanie pohybu karosérie s plynulo regulovateľným nastavovaním tlmenia s oceľovými pružinami na prednej i zadnej náprave. V závislosti od jazdnej situácie, rýchlosti a stavu vozovky, ako aj v súhre s vlastnosťami motora, prevodovky a riadenia sa tlmenie reguluje individuálne pre každé koleso. K dispozícii bude aj podvozok so Vzduchovým ovládaním pohybu karosérie. Mercedes tvrdí, že revír GLC kupé siaha od hladkého asfaltu až po nespevnený terén vďaka dynamickým tvarom auta a jeho veľkorysej svetlej výške. Ako to bude v realite nám ukáže až poriadny 4x4 test.

Zdroj: tlačová správa