Pod trojkolkou si zvyčajne predstavím motorku, kde človek sedí ako na choppri, akurát má vzadu dve širokánske kolesá. Nedal by sa koncept zmeniť, aby trojkolka ťažila z ľahkosti motorky a schopnosti zatáčať športových áut? Dal, a ľudia na to prišli už veľmi dávno. Začiatkom 20. storočia postavil Morgan Threewheeler s dvoma kolesami vpredu a poháňaným jedným kolesom vzadu.

KTM X-Bow bez zadného kolesa? Áno, volá sa Polaris Slingshot, užijete si s ním more zábavy a nemusíte mať ani vodičák na auto!

Medzi zábavné trojkolky sa radí aj nový PolarisSlingshot. Tiež vyžíva koncept ako Morgan Threewheeler, teda dva kolesá vpredu a jedno vzadu. Slingshot dizajnom pripomína KTM X-Bow, akurát mu chýba štvrté koleso. Posádka v ňom sedí ako v aute. Vodič cez volant pozerá na analógové prístroje, no na centrálnom panely má k dispozícii 4,3 palcový displej aj s kamerou s výhľadom dozadu. Nechýba USB, Bluetooth a audio systém so šiestimi reproduktormi. Prilbu si odložíte za sedadlá a rukavice do priehradky pred spolujazdcom.

Polaris Slingshot je o pocite z jazdy

Polaris Slingshot je hlavne o zábave a pocite z jazdy. Poháňa ho vpredu umiestnený 2,4 litrový Ecotec s výkonom 173 koní a krútiacim momentom 225 Nm. Výrobca síce neprezradil žiadne parametre ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h alebo maximálna rýchlosť, ale motor určite dokáže 790 kg vážiacu trojkolku poriadne rozhýbať. Vpredu Slingshotu obuli 18 palcové kolesá. Zadné, 20 palcové koleso poháňajú cez karbónom vystužený remeň a 5-stupňovú manuálnu prevodovku.

Ľahká trojkolka = more zábavy

Polaris homologoval Slingshot ako motorku. Na jazdu v ňom teda nepotrebujete vodičský preukaz na auto, ale stačí vám motorkársky, akurát pri jazde musíte mať na hlave prilbu. Trojkolku začnú predávať v USA v septembri. Za základný model si vypýtajú 19 999 dolárov a za lepšie vybavený Slingshot SL 23 999 dolárov.