poliak-miliom-kilometrov-mitsubishi-carisma

Jerzy Czaja uvádza: "Po toľkých rokoch a toľkých kilometroch musím uznať, že kúpa Mitsubishi bola skutočne dobrou investíciou."

Najnovším svetoznámym kúskom v rodine do ktorej patrí starý známy taxikársky Mercedes triedy E z Portugalska, alebo Volvo P1400 coupé z New Yorku je strieborné auto z Poľska. Aktuálny stav tachometra hatchbacku je 1 001 112 km. Jedná sa o Mitsubishi Carisma z roku 1996. Majiteľ Jerzy Czaja, bývalý výsadkár 16. výsadkovej brigády z Krakova, vysvetľuje: "Čas letí. Všetko to začalo nehodou, pri ktorej bolo zničené moje predchádzajúcej auto. A pretože sa mi páčia japonské autá, moje ďalšie auto musel byť Japonec. Nemusel som pre neho chodiť ďaleko, moja susedka v tej dobe predávala dva roky staré Mitsubishi Carisma, pretože jej manžel zomrel a ona sama nemala vodičský preukaz. Keď som sa prvýkrát posadil za volant, tachometer ukazoval menej ako 50 000 km. Naštartoval som motor a od tej doby kilometre začali naskakovať... "

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Len bežná údržba

Jerzy Czaja jazdí s Carismou v akomkoľvek počasí, vozidlo vyžaduje len bežnú údržbu
a odstránenie menších bezvýznamných problémov: "Vymenil som ložiská na všetkých kolesách, zadné priečne rameno nápravy a brzdové kotúče. Stabilizátor som od roku 1996 menil 2x. Na jar minulého roka začala unikať chladiaca kvapalina, musel som vymeniť tesnenia a to je všetko."

 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov


9 rokov / 400 000 predaných kusov

 

Carisma bola prvým modelom Mitsubishi Motors vyvinutým špeciálne pre Európu a vyrábaná v Holandskom závode NedCar, bývalej továrni spoločnosti MMC. Od mája 1995 do decembra 2003 sa vyrobili takmer 400 tisíc kusov, 30% z nich ako štvordverový sedan, zvyšok ako päťdverový  hatchback, akého má aj Jerzy Czaja.

 


Počas dlhého 9-ročného životného cyklu slúžila Carisma účelu veľmi dobre v krajinách ako je Nemecko, Veľká Británia či Holandsko. Stala sa tiež významným modelom Mitsubishi pre Južnú Európu (najmä Portugalsko, Grécko a Turecko) ako aj pre Východnú Európu. V Rusku svojho času predstavovala 60% podiel objemu predaja všetkých modelov Mitsubishi. Jerzy Czaja na záver uvádza: "Po toľkých rokoch a toľkých kilometroch musím uznať, že kúpa Mitsubishi bola skutočne dobrou investíciou."