Vpredu mal byť veľký 3,6 – 4,2 litrový vodou chladený agregát V8 so zovretím valcov pod uhlom 80°. Výsledný výkon mal byť okolo 300 koní.
Porsche 989

Porsche 989 je predchodcom Panamery, vznikol však iba jeden prototyp.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Porsche chcelo praktickejšie 4-dverové auto

V polovici 80. rokov 20. storočia rástli predaje Porsche 928 s veľkým motorom V8. Vedenie spoločnosti tak chcelo rozšíriť výrobu o väčšie a praktickejšie 4-dverové auto. Výsledkom bol prototyp 989. Auto malo byť luxusné, komfortné a v jazdných vlastnostiach muselo prevyšovať výrobky Mercedesu a BMW.

Inžinieri teda navrhli auto klasickej koncepcie motor vpredu a pohon zadných kolies. Vpredu mal byť veľký 3,6 – 4,2 litrový vodou chladený agregát V8 so zovretím valcov pod uhlom 80°. Výsledný výkon mal byť okolo 300 koní. Časom by prišli možno aj iné motorizácie.  S naftovým pohonom však v tej dobe určite Porsche nepočítalo.

Porsche 989

Napriek veľkej podobe s typom 911 má 989 motor umiestnený vpredu.

Dizajn navrhol Harm Lagaay a podobnosť s modelom 911 993 nie je náhodná. Aj keď sa štvordverové Porsche nedočkalo produkcie, niektoré dizajnérske prvky sa dostali do ďalších typov.


Prečo teda k výrobe typu 989 nikdy nedošlo? Dôvodom bol prepad predajov 928 a nedostatok financií. Za odsunutím projektu na druhú koľaj určite stál aj odchod vedúceho projektu Ulricha Beza z firmy v septembri 1991. V januári 1992 vedenie zastavilo ďalší vývoj 989. K štvordverovému „sedanu“ sa automobilka vrátila až v roku 2009. Panamera sa stala úspešnou a dnes poznáme už druhú generáciu „praktického Porsche“.


Zdroj: digitaltrends