Podľa motorárov z Porsche sa už blížia k hranici, kedy 6-valcový boxer prestane byť efektívny. Kedysi povedal jeden inžinier pre britský Autocar: „Teoretický limit plochého 6-valca je asi 4,2 litra. Potom už narastá hmotnosť niektorých vnútorných komponentov na príliš vysoké hodnoty.“ Problémy Porsche 911 GT3, kedy fabrika musela vymeniť motory len potvrdzujú túto informáciu.

Porsche stavia rivala pre Ferrari 458 Italia. Pre nový typ 988 chystajú 4,0 l boxer so 4 turbami, ktorý ponúkne 600 k a 542 Nm.

Porsche zaradí typ 988 nad rodinu 911, no nebude ním nahrádzať supercar 918 Spyder. Pre 988 pripravujú nový 8-valcový boxer s objemom 4,0 l. Osemvalec dá inžinierom priestor na vývoj a nebudú musieť zachádzať až na limit. Prototyp motora už testujú so štyrmi turbami, aby z neho dokázali dostať 600 koní (V8 vo Ferrari 458 produkuje 570 koní) a 542 Nm. Krútiaci moment ponúknu od oveľa nižších otáčok ako Ferrari.

Porsche 988

Konštruktéri pri Porsche 988 zvolili koncepciu s motorom v strede

Podobne ako Ferrari 458 Italia, aj pri Porsche 988 použijú konštruktéri koncepciu s motorom v strede. Preberú niektoré dizajnové prvky z Porsche 918 Spyder, napríklad tvar predných  svetiel. Automobilka by mala Porsche 988 uviesť do predaja v roku 2017, spolu s novou generáciou Boxstera, Cayman a 911.