Porsche bude v budúcnosti dodávať takmer všetky svoje autá s prepĺňanými motormi a upustí tak od atmosfér v rámci downsizingu. Jediné modely, ktoré ostanú bez turba, budú 911 GT3 a 911 GT3 RS, ktoré slúžia ako základ pre pretekárske verzie R a RSR a tie prepĺňanie mať nemôžu. Koncepcia plochého motora (boxer) síce ostane, no v pláne sú také veci ako napríklad štvorvalec.

Automobilka vyvíja prepĺňaný motor už i pre superšport Porsche 960, ktorý by mal prísť v roku 2017. No namiesto toho, aby to bolo len čerešnička na torte (pretože má mať výkon 750 k bez elektromotorov), prepĺňanie plánuje pre celú produkciu. Typ 918, ktorý má byť čoskoro vrcholom ponuky Porsche, bude síce stáť na vrchole značky, no ešte stále klasickým štýlom - bez prepĺňania. O pár rokov teda motory s turbom nebudú už nič výnimočné a označenie "911 Turbo" stratí ten slávnostný zvuk. Štvorvalec spomenutý v úvode bude pravdepodobne poháňať i niektoré modely 911. Takže po ťažko predstaviteľnom prípade, že ikona Ameriky Ford Mustang dostane 2.3-litrový EcoBoost sa stane i to, že 911-ka bude mať pod kapotou nadupaný štvorvalec. Brrrr, no to už znie ako?! Jasné, že výkonovo na tom Poršiaky nebudú zle, veď turbo = viac výkonu. Budúci trojlitrový šesťvalec bude mať vďaka dvojitému fúkaniu s meniteľnou geometriou lopatiek a časovaniu ventilov výkon okolo 420 koní, no zvuk a charakter motora bude iný. 

Štvorvalec by potom mal byť v ponuke v dvoch variantoch - 2,5-liter dostane turbo s meniteľnou geometriou lopatiek v strede medzi valcami. Menší dvojliter by mal turbá dve, symetricky po stranách a s pevnou geometriou lopatiek. Výkon dvojlitra sa odhaduje na 270 koní, čo vôbec neznie zle, nuž a 2,5-liter až 380 k. Okrem 911-ky by mali byť štvorvalce i v typoch Boxster, Cayman a pripravovanom SUV Macan. Panamera s Cayennom dostanú namiesto atmosfér prepĺňané šesťvalcové motory. Turbo S si však podrží prepĺňaný V8. Všetko toto sa má stať realitou od roku 2015.

zdroj: www.autozeitung.de