„Šesťvalcový turbomotor sa do auta nezmestí. Atmosféru, ktorú máme dnes, budeme veľmi pravdepodobne ponúkať aj v budúcnosti. Tento rad atmosférických motorov udržíme v GT3, GT3 RS a tiež v GT4.“
Porsche GT4

Nekompromisný Cayman príde aj v ďalšej generácií s atmosférickým šesťvalcom

718 Boxster a 718 Cayman majú ploché prepĺňané štvorvalce. Základné verzie s objemom 2,0 litra a výkonom 220 kW (300 koní). Výkonnejšie verzie S majú 2,5 liter s výkonom 257 kW (350 koní). Štvorvalce výkonovo na malé auto úplne postačujú. Puristickí fanúšikovia chcú však niečo surovejšie a tým má byť šesťvalec.

Nie všetky chcú prepĺňané motory

3,8 litrovú jednotku nájdeme v Caymane GT4 a v Boxsteri Spyder. Oba modely boli veľmi úspešné a vedenie automobilky si uvedomilo, že existuje potenciál na špecifickom trhu. Nie všetci chcú totiž PDK a turbo.

Porsche uvažovalo najskôr o použití 3,0 litrového turbo šesťvalca v typoch 718. Do motorového priestoru sa však agregát nezmestil. „Šesťvalcový turbomotor sa do auta nezmestí. Atmosféru, ktorú máme dnes, budeme veľmi pravdepodobne ponúkať aj v budúcnosti. Tento rad atmosférických motorov udržíme v GT3, GT3 RS a tiež v GT4,“ hovorí August Achleitner, vedúci produktovej línie 718 a 911. Atmosférické motory prejdú samozrejme postupným vývojom.

V budúcnosti majú prísť okrem Boxsteru Spyder a Caymanu GT4 aj verzie GTS. Cayman GTS a Boxster GTS však prídu o šesťvalce. Bude musieť stačiť 2,5 liter naladený na vyšší výkon ako 350 koní. GTS však nie je len o motore, ale aj o vylepšení podvozku a ďalších častí.


Zdroj: drive