Troj a štvorvalce nie sú pre vás dosť dobré? Tak to môžete siahnuť po 6-valcoch alebo 8-valcoch, tie sú však stále relatívne bežné. Menej bežné motory začínajú od desiatich valcov vyššie. S vidlicovými 10 a 12 valcami sa stretávame čoraz menej. Vymierajú kvôli emisným limitom. Taký 16-valec bol výnimočný vždy, z moderných sériových áut ho nájdete len v Bugatti Veyron. Ale chcete mať skutočne výnimočný motor? Tak to sa poobhliadnite po 32-valci. Že sa nič také nevyrába? Tak si ho vyrobte ako tento mechanik na dôchodku.


Určite mi dáte za pravdu, že navrhnúť a postaviť motor nie je jednoduché. Teraz si predstavte aká náročná musí byť stavba 32-valca! Mechanik José Manuel Hermo Barreiro práve taký postavil a sám aj navrhol. Nejde o veľký motor určený do auta, ale o malý model. Motor má pri 32-valcoch objem len 47,5 cm3. O to ťažšia bola stavba motora, ktorá si vyžadovala hodinársku presnosť. Motor sa skladá z 850 častí, ku ktorým si pripočítajte 632 skrutiek. Stavba zabrala José Manuelovi 2520 hodín. Motor má usporiadanie valcov do písmena W. Vŕtanie valcov je 10 mm a zdvih 13,75 mm. Jediná chybička motora je, že namiesto benzínu sa o pohon stará stlačený vzduch. Výsledok je však doslova obdivuhodný, veď posúďte sami.