Že je Praga R1 naozaj rýchla dokázala tento rok pri mnohých príležitostiach a pretekoch. Napríklad v sérii SuperCar Challenge. Tvorcovia od začiatku návrhu vedeli, že koncepcia, špeciálne podvozok Praga R1 zvládne podstatne viac výkonu a väčšie rýchlosti. Bez akýchkoľvek úprav. Necelý rok po prvom testovaní minulý november na SlovakiaRingu prichádza Praga Cars na domovskú testovaciu trať SlovakiaRing s úplne inou beštiou. Základná verzia má atmosférický 2.0 litrový motor Renault Sport s výkonom 210 k. V tejto konfigurácii dokázala zajazdiť na SlovakiaRingu skvelých 2:06,96. Čas porovnateľný s väčšinou špičkových áut triedy FIA GT3, ktoré majú takmer 3x väčší výkon. Najrýchlejšie GT3 sú tu v pretekoch rýchlejšie cca o 2-3 s.

R1 Turbo prototyp priniesla Prage doposiaľ ďaleko najlepší čas na SlovakiaRingu s výsledkom 1:58,42. To je takmer o 3 sekundy menej, ako tu dosahujú najrýchlejšie autá GT1/GT3. Na konci štartovej rovinky vytiahla až 248 km/h a v zákrute priečne preťaženie bolestivých 2,4 g!

Prvý prototyp Praga R1 Turbo je prakticky rovnakým autom s rovnakým motorom a vlastne všetkým okrem prepĺňania a nevyhnutných úprav s tým spojených ako chladenie, medzichladič stlačeného vzduchu a nový elektronický manažment motora. Dvojliter Renault Sport Technologies doplnený o prepĺňanie turbom vyvinutým špecialistami v Praga Cars produkuje približne 350 k. Už prvé testy prototypu vo veľmi zručných rukách vývojového pilota Dannyho Van Dongena priniesli Prage doposiaľ ďaleko najlepší čas na domácom okruhu s obdivuhodným výsledkom 1:58,42. To je takmer o 3 sekundy menej ako tu dosahujú najrýchlejšie autá kategórie GT1/GT3.

V najrýchlejšom kole dosiahla Praga R1 Turbo prototype na konci štartovej rovinky až 248 km/h a priečne preťaženie bolestivých 2,4 g! Tieto závratné hodnoty sú výsledkom vôbec prvého veľmi krátkeho testovania prerušovaného častým kontrolám systému na jeho výdrž a spoľahlivosť. Danny po testovaní spomenul, že s týmto autom dokáže zlepšiť čas o 1-2 sekundy použitím inej stopy v rýchlych zákrutách, kde môže ešte lepšie využiť vyšší prítlak vďaka väčšej rýchlosti auta. Praga tím je s prvým výsledkom nadmieru spokojná. Turbo verziu čaká ešte niekoľkomesačný vývoj, keďže toto bolo celkom surové auto urobené len na to, aby potvrdilo čoho je podvozok, brzdy a aerodynamika atmosferickej Praga R1 schopná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov