Koenigsegg One:1 havaroval pri testovaní na Nürburgringu, príčinou nehody bolo zlyhanie ABS senzoru na ľavom prednom kolese.

Náraz v 110 km/h

K nehode vydali stanovisko: „One:1 zažil zablokovanie bŕzd na prednej náprave v rýchlosti asi 170 km/h v časti trate známej ako Fuchsröhre predtým, ako narazil do zvodidiel v Adenauer Forst v rýchlosti asi 110 km/h. Náraz do bariér vymrštil auto asi 22 metrov do vzduchu, otočilo sa o 180° predtým, ako pristálo na ľavom zadnom kolese paralelne k zvodidlám. Airbagy, odpojenie paliva a ostatné bezpečnostné systémy fungovali tak, ako boli navrhnuté.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Inžinieri analýzou dát zistili, že príčinou nehody bol ľavý predný ABS senzor. Varovná kontrolka sa rozsvietila, hneď ako auto detegovalo chybu. Pilot si ju zrejme kvôli prilbe a sústredeniu sa na čo najlepšie kolo nevšimol. Active System Warnings, ktorý Koenigsegg používa na monitorovanie systémov auta, obmedzí maximálnu rýchlosť na 100 km/h keď zistí chybu. Žiaľ, ABS do systému nebolo zahrnuté. Automobilka zmení softvér, aby sa podobná nehoda v budúcnosti neopakovala.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Nehoda spôsobila vážne poškodenie Koenigseggu One:1, ale neunikol žiadny benzín, ani olej, ani tekutina z hydraulického systému. Dvere sa dali po nehode otvoriť a odnímateľný strešný panel zostal nedotknutý. Keonigsegg potvrdil, že auto opravia a na Nürburgring sa znova vrátia.