Nová divízia kórejskej značky, Hyundai N, nepotrebuje ohurovať časom na okruhu. Tvrdí to boss N divízie, Albert Biermann. Po skúsenostiach z BMW M to najlepšie zo seba dal do ešte stále čerstvého počinu i30 N. Áno, aj skvelý nový hothatch mohol mať viac ako 300 koní. Vydali sa však inou cestou, ktorú prezentuje slogan „BPM rather than RPM“. V preklade, viac ako o otáčky ide o údery srdca za minútu...

Úžasný prvý počin

S Hyundai i30 N už mám skúsenosti z okresiek aj zo Slovakiaringu. Nielen mne, ale aj celej redakcii učaroval svojim charakterom. Ide o skvelý hothatch, ktorý sa nenaháňa za absolútnymi číslami, ale baví neuveriteľným spôsobom. Filozofiu divízie N potvrdil aj Albert Biermann pre Road and Track. Chcú robiť autá pre rýdzu zábavu. "Ak vás zaujímajú časy na okruhu, nastavenia aerodynamiky sú iné, nastavenie odpruženia je iné... Nie je tak príjemné," povedal.

Naháňanie za časmi je strata času

Nedal si ani servítku pred ústa, čo si myslí o značkách, ktoré sa silou mocou zameriavajú na časy na okruhu. Na túto tému chcem už dávnejšie napísať článok, lebo mi to príde až kŕčovito pritiahnuté za vlasy, koľko úsilia a marketingu automobilky vynaložia na to, aby práve ich model bol ten najrýchlejší na okruhu. "Existujú značky, ktoré strávia takmer päť mesiacov na Nurburgringu s množstvom ľudí. Za toto množstvo (času a peňazí) môžeme vyvinúť takmer celé auto. Je to len strata času," povedal Biermann na margo naháňania sa za časmi.

Hyundai N nezaháľa a v budúcnosti nás môže čakať prekvapenie v podobe niečoho výkonnejšieho. Albert Biermann hovorí, že majú pripravené prototypy výkonnejších áut, dokonca s pohonom 4x4. Priestor tu je, najprv však potrebujú získať skúsenosti a feedback z prvého auta.

NA VLASTNEJ KOŽI! POROVNANIE HYUNDAI I30 N VS N PERFORMANCE

NA VLASTNEJ KOŽI! POROVNANIE HYUNDAI I30 N ...

Hothatch od Hyundai? ÁNO! A viete čo? V oboch ponúkaných verziách ide o mimoriadne podarený kus športového auta. ...

17. 10. 2017
HYUNDAI I30 N PODROBNEJŠIE

HYUNDAI I30 N PODROBNEJŠIE

Že Hyundai pripravuje vlastnú ostrú divíziu vieme už tri roky. Bez urážky značky, či jej expertízy, prvé informácie ...

13. 07. 2017

Zdroj a foto: Road and Track, Hyundai, Carthrottle, Driving