Marketing je veľký čarodejník

Za prvý polrok 2019 sa na Slovensku predalo dovedna 62 hothatchov. Berieme do úvahy iba pomyselných konkurentov i30N, teda autá segmentu C. Menšie hothatche (mali by sa už fakt vymyslieť nejaké podkategórie), akými sú Fiesta ST alebo Suzuki Swift Sport, zarátané nie sú. Tento rok sa predal iba jeden Peugeot 308 GTi. To je, vzhľadom na potenciál auta, ktorý automobilka akosi reklamne netlačí, veľká škoda. Ale to je v zásade chyba každého auta v tomto segmente, okrem i30 N a Mégane RS. Tie majú silnú reklamnú kampaň a človek má ozaj pocit, že sú na ne automobilky hrdé. Renault Mégane RS sa objavuje na billboardoch, jeden z nich je trefne na parkovisku na Pezinskej Babe. Ani Cupra, z ktorej sa stala samostatná značka, nedáva o sebe príliš vedieť. A tak predali iba dva kusy...

Úchvatne rýchly Civic Type R predal už zaujímavejších 8 kusov. Honda má jednoducho povesť a takisto aj fanúšikovskú základňu. Na tretej priečke je otec celej kategórie, VW Golf GTI. Ten predal rovných 10 kusov. Na druhom mieste je spomínaný Megane RS s 16. Ten by mohol zamiešať karty v druhej polovici roka s príchodom verzie Trophy. Tá doladila všetky nedostatky štandardnej verzie. Snáď iba tuhý podvozok môže odradiť kupcov.

Modrý dominátor

No a na tróne doslova neohrozene kraľuje Hyundai. i30N predali 25 kusov a Fastback N sa uchytil s veľmi slušnými 23 kusmi. Zaujímavosťou je, že každý zákazník sa rozhodol pre výkonnejšiu verziu Performance.

„Nesmierne nás teší, že úspešný príbeh našich N-modelov pokračuje aj v roku 2019. i30 N je v tvrdej konkurencii stále najpredávanejším hot-hatchom na Slovensku a skvele mu v predajoch sekunduje i30 Fastback N. Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorí nám prejavili dôveru. Vplyv modelov N na prestíž značky Hyundai je významný a prejavuje sa aj vo zvýšenom záujme Sloveniek a Slovákov o naše modely vo výbave N Line, ktoré sú emóciami N inšpirované,“ hovorí Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia.

Pre Hyundai N sa už čoskoro chystá oslava na druhom ročníku stretnutia majiteľov N. Tam sa však odhalil jeden problém, s ktorým by som tak trochu vnútri bojoval. V záplave modrých šmolkov sa tak trochu stráca ten pocit výnimočnosti. Možno aj preto by som osobne išiel do inej ostrej a výraznej farby pre tento model. Alebo by som dokonca možno poškuľoval po Mégane RS.