Kia Telluride mení relaxačné osvetlenie interiéru podľa životných funkcií pasažierov. Rozmaznáva hlavne cestujúcich v druhom rade sedadiel. Aby toho nebolo málo, ponúka 400 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový konkurent Audi Q7?

Koncept Telluride je postavený na predĺženej platforme Kie Sorento. S rozmermi 5000 mm/2009 mm/1800 mm (d/š/v) a rázvorom 3 081 mm je to skutočne úctyhodný kus auta. Má dokonca o 300 mm väčší rázvor ako Sorento, z ktorého vychádza. Tento priestor dizajnéri samozrejme využili najmä pre posádku. Vstup do interiéru zabezpečujú oproti sebe sa otvárajúce dvere, ktoré je možné otvoriť až o 90°. Auto je bez pevných B-stĺpikov, čo znamená, že po otvorení dverí má posádka k dispozícii priam kráľovský prístup dnu. Interiér je pritom zameraný hlavne na pôžitok pasažierov v druhom rade sedadiel. Mimochodom v koncepte nájdeme 4 kožené "kapitánske" sedadlá a sklopenú lavicu, ako potenciálny tretí rad sedadiel. Sedadlá v druhom rade sa pritom dajú sklopiť takmer do roviny a majú aj výklopnú opierku nôh. Všetky 4 spomínané sedadlá pritom kontrolujú životné funkcie pasažierov a zobrazujú ich na monitoroch na dverách. Tieto údaje tiež ovládajú relaxačné osvetlenie auta pod stropom auta. Tvorí ho veľký LED panel v tvare krídla a svetlo, ktoré emituje, má mať terapeutické účinky a pomôcť cestujúcim ľahšie prekonať napríklad prechod časových pásiem a posilniť ich energiu. K pohode na palube prispieva aj prémiový audiosystém Harman Kardon. Ak by sa pasažieri nezhodli vo výbere hudby, majú k dispozícii aj slúchadlá rovnakej značky. Interiér konceptu je ozvláštnený aj použitím komponentov vyrobených pomocou 3D tlače.

Konfigurácia bez B-stĺpika ponúka kráľovský vstup do interiéru

Koncept stojí na obrovských 22 palcových kolesách a všetky štyri sú samozrejme hnané. Krútiaci moment im dodáva hybridná pohonná sústava. Tvorí ju 3,5 litrový benzínový motor V6 GDI s priamym vstrekovaním paliva a elektromotor. Ich kombinovaný výkon je 400 koní, pričom 270 koní produkuje spaľovací motor a zvyšných 130 elektromotor. Auto by pritom malo na diaľnici spotrebovať 7,8 litra/ 100 km.

Hlavným poslaním konceptu Telluride je relax

Zdroj: tlačová správa