Škoda začala s odhaľovaním svojich tromfov pre nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. Už dávnejšie prezradila, že v Nemecku ukáže verzie Monte Carlo dvoch nových modelov, tešiť sa tak môžeme na vyšperkovanú Scalu a s veľkou pravdepodobnosťou aj Kamiq. Z prvej menovanej novinky už poslala do sveta aj niekoľko oficiálnych fotografií. Na nich sa Škoda Scala Monte Carlo predvádza v tradičnom červenom laku a hoci automobilka neukázala iný odtieň, dá sa očakávať, že po vzore ostatných modelov nebude v ponuke tejto výbavovej línie chýbať viac farieb lakov.

Viac čiernej a kontrastný interiér

Verzia Scala Monte Carlo využíva rovnaké postupy a triky ako ostatné modelové rady škodovky, športovo orientovanú Scalu na fotografiách tak zdobí kontrastná čierna strecha, lesklé čierne lišty pod bočnými oknami, čierna maska a v čiernom lesku sa ocitol aj nápis „Škoda“ na veku batožinového priestoru.

Verzia Monte Carlo prináša viac čiernych lesklých povrchov, do čiernej sa zahalila aj maska chladiča. Predné svetlomety sú Full LED.

Nechýbajú zliatinové disky s dizajnom Monte Carlo (štandardne s priemerom 17 palcov, na želanie 18 palcov), čierne aerodynamické lišty pod predným nárazníkom, rovnako sfarbený strešný spojler a výrazná plastová imitácia difúzora na zadnom nárazníku. Celok dopĺňajú čierne obklady prahov, vonkajšie spätné zrkadlá a na predných blatníkoch nechýbajú plakety so štylizovaným označením edície „Monte Carlo“.

V typických farbách Monte Carlo sa nesie aj kabína auta. Športové predné sedadlá dostali šedo-červené poťahy s kontrastným prešívaním bielou niťou, na volante a manžete radiacej páky sa naopak objavilo prešívanie červenou niťou. Prvá fotografia odhaľuje aj športové kovové pedále, čierny strop, červené dekoračné lišty vo dverách a na palubnej doske a volant s hrubším vencom a plochou spodnou časťou.

V kabíne nechýbajú predné športové sedadlá a typická farebná schéma línie Monte Carlo.

Na RS zatiaľ nemyslite

Podľa prvých informácií bude výbava Monte Carlo dostupná pre všetky štandardné motorizácie Scaly, pôjde tak, podobne ako pri ostatných modeloch, skôr o ďalší stupeň výbavy. Známy nie je ani fakt, či sa s výbavou Monte Carlo bude automaticky spájať aj športový podvozok, alebo pôjde aj v prípade Monte Carla naďalej o príplatkový prvok. Automobilka však stále mlčí o plnohodnotnej verzii Scala RS. Či s ňou Mladá Boleslav reálne počíta, nevieme. Technicky by na to Scala pripravená bola, na finálne rozhodnutie automobilky ohľadom jej prípadnej sériovej výroby však musíme naďalej čakať. Fabrika však prostredníctvom svojho šéfdizajnéra férovo priznáva, že súčasným mladým klientom ide viac o vzhľad ako o reálne nekompromisné športové jazdné vlastnosti, čo by zároveň mohlo byť aj odpoveďou na úvahy o verzii RS. Kde totiž nie je dopyt, je neefektívne vytvárať ponuku.