„SUV sú aktuálne horúcim tovarom. Ľudia ich používajú ako približovadlo v mestách, tak prečo nemať XC, ktoré by mohlo ísť na okruh?"

Typ XC90 pôvodne nemal dostať športovú verziu. Veci sa však menia a aj veľké SUV dostane pravdepodobne označenie Polestar. Bohužiaľ, „stratégia štvorvalcov“ ostáva zachovaná a tak uvidíme pod kapotou prepĺňaný dvojliter. Ten má prísť najskôr pod kapotu verzii S60/V60 Polestar, kde nahradí trojlitrový šesťvalec. Nielse Möller, šéf oddelenia Polestar, tvrdí, že najprv sa pustia do vývoja športového hybridného ústrojenstva a až potom príde na rad vývoj jednotlivých modelov, kde by mimo model Volvo XC90 Polestar mala patriť aj verzia V40 Polestar.


„SUV sú aktuálne horúcim tovarom. Ľudia ich používajú ako približovadlo v mestách, tak prečo nemať XC, ktoré by mohlo ísť na okruh? Práve teraz prechádzame celý sortiment a premýšľame, kam všade môžeme umiestniť verziu Polestar,“ dodáva Möller.

Volvo XC 90 Polestar štvorvalce

Dvojliter ako najväčší motor v dvojtonovom aute? V XC90 je to realita

Aký motor dostane? 

Otázkou zostáva, aké pohonné ústrojenstvo dostane Volvo XC90 Polestar. Bude to len prepĺňaný štvorvalec? Výkon spaľovacieho agregátu by mal prekročiť hranicu 350 koní. Dvojliter dostane kompresor a turbodúchadlo. Ani to však nebude stačiť na vrcholnú verziu T8, ktorá má vďaka hybridnému pohonu 400 koní. Znamená to, že aj pod kapotou Polestar uvidíme hybridnú technológiu? Möller to naznačuje: „Máme neobmedzený prístup k technológiám Volva. Prirodzene to znamená, že aj k hybridným technológiám. Budeme mať hybridy, ktoré používajú elektrifikáciu pre zvýšenie výkonu a nie pre zvýšenie dojazdu na nádrž.“


Než sa však dočkáme hybridného ústrojenstva pod kapotou verzií Polestar, budeme si musieť vystačiť len so štvorvalcami. Tie budú spriahnuté výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Dôvod je jednoduchý – zníženie emisií. Oproti súčasnému šesťvalcu s 6-rýchlostným automatom majú emisie poklesnúť na polovičné hodnoty. Na papieri to fungovať určite bude, ale otázkou je, či aj v realite...


Zdroj: autoforum, autoblog