Peugeot odhalil novú generáciu typu 308, ktorý je úplne iný ako predchodca. Zabudnite na 308 s kritizovaným výrazom leva a so vzhľadom nafúknutého hatchbacku. Prichádza nová 308. Peugeot sa konečne pozrel na veci jednoduchšie. Novinka chce znepríjemniť život VW Golf. Vďaka novému dizajnu s jednoduchými a čistými líniami spolu so znížením hmotnosti o 140 kg na to má celkom dobré predpoklady.

V predných svetlách je pásik LED diód pre denné svietenie.

Aktuálnej generácie tohto typu ľudia často vyčítajú vzhľad. Priznám sa, že nepatrím ani k zástancom, ani k odporcom tohto dizajnu. Napriek tomu sa mi nový dizajn páči viac. Jeho silueta mi pripomína nový Mercedes triedy A. Peugeot odstránil vlny, záhyby a vypukliny. Nahradil ich jednoduchými líniami. Predné aj zadné svetlá obsahujú LED diódy.

 

Podobné zmeny nastali aj v interiéri, ktorý berie inšpiráciu z typu 208. Výrobca zjednodušoval. Z vnútra auta odstránil väčšinu gombíkov a ovládačov. Na svedomí to má nový multimediálny systém. Všetko čo ostalo vyzerá byť účelné a prehľadné. Samozrejme až na umiestnenie prístrojovej dosky, ktoré nebude vyhovovať každému. Otáčkomer má netradičnú opačnú stupnicu. Peugeot do vnútra dostal 9,7 palcový dotykový displej, head-up displej, elektronickú parkovaciu brzdu alebo bezkľúčové štartovanie.

 

Nová 308 je od Peugeotu príjemná zmena. Automobilka konečne vytvorila hatchback, ktorý môže plnohodnotne konkurovať VW Golf.

Interiér vyzerá na prvý pohľad jednoducho.

Automobilka postavila hatchback na novej platforme EMP2. 308 vďaka tomu schudne približne 140 kg. Novinka je dlhá 4250 mm a vysoká 1460 mm. Je teda kratšia o 26 mm a nižšia o 52 mm. Objem batožinového priestoru predstavuje v základnej verzii 470 litrov.

 

Pod kapotou bude tvoriť základ 1,2 litrový trojvalec s výkonom 60 kW (82 k). Neskôr by sa mala objaviť aj preplňovaná verzia. Ako ďalšie v ponuke benzínových motorov budú atmosférické štvorvalce VTi s objemom 1,4 a 1,6 litra. Menší z dvojice dosiahne 72 kW (98 k). Väčší bude disponovať až 88 kW (120 k). Vrchol príde v podobe 1,6 THP so 147 kW (200 k).

 

LED diódy sú aj v zadných svetlách, ktoré majú tvoar C.

Kto tankuje radšej naftu, bude mať na výber 1,6 a 2,0 HDi. Výkony týchto motorov budú 68, 82, 110 a 121 kW (92, 112, 150 a 165 k).

 

Oficiálna premiéra tohto hatchbacku prebehne 10. septembra na autosalóne vo Frankfurte. Peugeot hovorí o štarte predaja už na jeseň tohto roku. Cena by mala byť nastavená nižšie ako v prípade aktuálnej verzie.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Peugeot 208 vysokých potrestá, estétov poteší