Mazda MX-30 zaujme už na prvý pohľad netradičným otváraním dverí, čím napodobňuje niekdajší obľúbený športiak RX-8. Dvere sa budú otvárať do rôznych strán, pričom predné dvere sa dajú otvoriť do 82 stupňov a zadné do 80. Aj keď tie zadné nemožno považovať za plnohodnotné dvere, mali by uľahčovať nastupovanie a vystupovanie cestujúcim. Na dĺžku má Mazda takmer 4,4 m, na šírku 1,8 m a vysoká je len 1,5 m. Aj keď auto vyzerá opticky relatívne malo, pojme až 5 cestujúcich. 

200 km a dosť

Elektrická Mazda dostala li-ion batériu s kapacitou 35,5 kWh a napätím 355 V. Disponuje tiež nízkou hmotnosťou a je uložená v strede auta pre lepšie rozloženie hmotnosti. Mazda tvrdí, že európsky zákazník najazdí v priemere za deň len 48 km. Aj preto tvrdia, že dojazd 200 km má bohato stačiť. Keďže je MX-30 prezentovaná ako auto do mesta, automobilka počíta s tým, že ich elektromobil bude slúžiť ako druhé auto v domácnosti, a teda že s ním nebudú zákazníci chodiť na vzdialenejšie výlety. Elektromobil by sa mal na 50 kW nabíjačke dobiť na 80 % kapacity za 30 až 40 minút. 

Zaujímavosťou je aj plánované pridanie legendárneho Wankela, ktorý by mal slúžiť ako benzínový generátor na predĺženie dojazdu, následkom čoho by Mazda mohla v budúcnosti zmeniť svoju rétoriku a prezentovať MX-30 aj ako auto na dlhšie cesty.   

Žiadna raketa to nebude

Mazda tvrdí, že MX-30 je auto, ktoré je radosť šoférovať. Prispôsobili tomu aj rozloženie hmotnosti, ktoré by sa malo blížiť k pomeru 50:50. Nechýba ani technológia e-Skyactiv. Tá sa postará o rýchlu a priamu odozvu riadenia. Technológia e-GVC Plus upravuje krútiaci moment a stará sa o stabilizáciu vozidla v zákrutách a pri brzdení. Napriek tomu má elektromotor výkon len 106 kW (144 k) a krútiaci moment 265 Nm, čiže dynamickú jazdu nečakajte. 

Interiér má plusy aj mínusy

V interiéri je úplnou novinkou plávajúca stredová konzola a 7-palcový dotykový displej ovládania klimatizácie, ktorý asi nebude zrovna praktický. Na druhú stranu možno Mazdu pochváliť za výber materiálu v interiéri. Napríklad výplne dverí sú z recyklovaných plastových fliaš a odkladacie priestory sú obložené prírodným korkom. Palubná doska obsahuje aj virtuálny kokpit a multimediálne rozhranie. 

Cena na Slovensku 

Novú Mazdu MX-30 si už môžete objednať aj na Slovensku. Prvá edícia First Edition štartuje na sume 34 400 €. Záloha činí 1000 €, ktorú vám Mazda vráti bez ohľadu na to, či si auto nakoniec kúpite alebo nie. Keďže je MX-30 elektromobil, je možné na ňu uplatniť aj dotáciu Ministerstva hospodárstva na kúpu batériového elektromobilu, a to vo výške 8000 €. Ale pozor, prvé žiadosti o uplatnenie dotácie na MX-30 je možné podať až 17.12. 2019.