Prvá recenzia BMW 118i

Na pozvanie BMW som sa s ďalšími 40 novinármi z Európy zúčastnil netradičných, no stále aktuálnejších pretekov. V prvom rade šlo o čo najnižšiu spotrebu, no čas hral tiež dôležitú rolu. Vzhľadom na uponáhľanú dobu a neustále rastúce ceny paliva je to téma viac než aktuálna. Je doslova potrebná.

Takmer nik z moderných ľudí totiž v honbe za lepším zajtrajškom nie je ochotný poľaviť v tempe a množstve práce. Základná rovnica totiž hovorí: viac práce = viac peňazí. A keďže cena paliva ostatné roky dosahuje absolútne historické svetové rekordy, zdá sa, že nemáme na výber. Musíme sa ponáhľať a šetriť zároveň. Teda pracovať na dvoch, len ťazko zlúčiteľných protikladoch.

Pred pretekmi kontrolujem na čom to vlastne budem jazdiť...

Pred pretekmi kontrolujem na čom to vlastne budem jazdiť...

BMW sa rozhodlo novú generáciu radu 1 typ F20 spropagovať celkom netradične. Práve na týchto protikladoch sa rozhodlo dokázať, že model 118i je do koča aj do voza. Hlavne v kombinácii s 8-stupňovým automatom. Napriek tomu, že má pod kapotou 1,6 litrový twin-power turbo motor s veľmi slušnými parametrami (125 kW, teda 169 k pri 4900 ot a 225 Nm v rozsahu 1500 - 4500 ot) dokáže jazdiť so slušne nízkou spotrebou. A to je dobrá správa, lebo rovnaký motor v Mini Cooper S naozaj nepatrí medzi najúspornejšie verzie. Práve BMW 118i s programom Eco Pro mode krásne dokazuje, že jeden motor v dvôch rôznych autách môže mať absolútne odlišné hodnoty spotreby. Smäd auta totiž ovplyvňuje dlhý zoznam vecí, ktorý tu teraz nebudem rozoberať.

Aj keď to tak nevyzrá, trošku nervozity mám. Ale pred pretekmi to tak má byť. Inak by čosi so mnou nebolo v poriadku...

Aj keď to tak nevyzrá, trošku nervozity mám. Ale pred pretekmi to tak má byť. Inak by čosi so mnou nebolo v poriadku...

BMW 118i s 8-stupňovým automatom je auto aj do koča aj do voza.
Po pretekoch podrobne sledujem, či mi chalani neprelejú... :)

Po pretekoch podrobne sledujem, či mi chalani neprelejú... :)

Jedným zo základných činiteľov veľkosti spotreby je sám vodič a spôsob jazdy. Práve tu sme sa mali ukázať a porovnať sa vzájomne. Všeti sme mali prakticky absolútne rovnaké podmienky. Počasie bolo po celý deň rovnomerné, skoro bez vetra. Jazdili sme na uzavretej trati (v premávke by regulérnosť podmienok dodžateľná nebola). Všetci sme boli vopred informovaní o novinkách ponúkaných v BMW radu 1, najmä o Eco Pro mode, ktorý má v tomto aute premiéru.

Všetky ďalšie info sa dozviete z nášho jednoduchého videa nakrúteného priamo počas súťažnej jazdy.

Ak vás toto auto zaujíma, pozrite si cenník BMW radu 1, typ F20

Pre zhnutie a porovnanie môj a najlepší výsledok v pretekoch:
(nižšia spotreba mala dvojnásobnú prioritu ako najlepší čas)

Tri najlepšie výsledky a pre porovnanie môj na 13. mieste z celkového počtu 40 novinárov

Tri najlepšie výsledky a pre porovnanie môj na 13. mieste z celkového počtu 40 novinárov

Galéria

Galéria: 5 obrázkov