Výskumný projekt FastCharge (teda rýchle nabíjanie) dostal od nemeckého ministerstva dopravy finančnú injekciu 7,8 milióna eur už v júli 2016. Okrem BMW a Porsche na projekte pracoval napríklad aj Siemens alebo Phoenix Contact E-Mobility. Dielom je aj rýchlonabíjacia stanica, ktorá dokáže nabíjať výkonom až 450 kW. Je tak 3- až 9-krát rýchlejšia, ako súčasné DC nabíjacie stanice.

Nabíjací výkon môže byť až 450 kW.

Nabíjanie je možné pomocou bežného konektoru Type 2, ktorý je pre Európu štandardom. Nabíjacia stanica v juhonemeckom meste Jettinger je zatiaľ k dispozícii zadarmo, skúšobný elektromobil od Porsche tu dosiahol nabíjací výkon 400 kW. Kapacita akumulátora bola pritom 90 kWh. Na prvých 100 km dojazdu tak stačí nabíjať len 3 minúty.

Áno, stále to nestačí na bežné autá so spaľovacími motormi, ale je to vcelku pozitívny pokrok v tomto smere. Nabíjacia stanica je v blízkosti diaľnice A8 medzi mestami Ulm a Augsburg (alebo lepšie takmer v strede medzi Mníchovom a Zuffenhausenom). Kedy sa rozšíri do ďalších miest v Nemecku je otázne.

Zdroj foto: Porsche, BMW

Zatiaľ je len v meste Jettingen.