Renault Fluence pôsobí vo svojej cenovej kategórií ako zjavenie... Je to vyslovene pekné auto!

Renault Fluence pôsobí vo svojej cenovej kategórií ako zjavenie... Je to vyslovene pekné auto!

Kombinácia veľkosti, výkonu a výbavy radí Renault Fluence medzi kompaktné rodinné sedany triedy M a vyššiu strednú triedu. Nad svojimi konkurentmi vyniká hlavne elegantnými líniami. Je dlhý 4 620 mm, vysoký 1 479 mm a široký 1 809 mm s rázvorom 2 700 mm. Váha 1 250 kg.

Interiér Fluence je presne taký, aký v poslednom Mégane: kvalitný a príjemný

Interiér Fluence je presne taký, aký v poslednom Mégane: kvalitný a príjemný

Rozmery Renaultu Fluence výstižne naznačujú príjemnú a pohodlnú kabínu, vytvorenú pre  pohodlie cestujúcich. Tá poskytuje viac ako 23 litrov odkladacích priestorov, vrátane osvetlenej, 9-litrovej klimatizovanej   odkladacej skrinky, 2,2-litrovej stredovej konzoly a 2,6-litrovej skrinky v oboch predných dverách. Batožinový priestor s objemom 496 dm3 je jedným z najväčších vo svojej triede. Prístup zlepšuje nízka výška prahu (727 mm) a široký nakladací otvor (1 020 mm). Ten vznikol vďaka vstavaniu časti zadných svetiel do dverí batožinového priestoru.

Tak ako pri každom modernom Renaulte, aj tu sa dbalo na maximum bezpečnosti.

Tak ako pri každom modernom Renaulte, aj tu sa dbalo na maximum bezpečnosti.

Renault Fluence ponúka balík výbavy vyššej kategórie. Má napríklad dlhý zoznam asistenčných technológií ako bezkľúčový prístup a štartovanie s automatickým centrálnym zamykaním, keď držiteľ karty odíde od auta. Tiež má nový integrovaný navigačný systém Carminat TomTom® za 490 € (pozrite si čo stojí navigácia u konkurencie!), ako aj celý rad audio systémov, napríklad 3D Sound by Arkamys® (120W systém šiestich reproduktorov) s Bluetooth® telefonovaním a pripojením Plug & Music.

Aj napriek nízkej cene pôsobí Renault Fluence veľmi hodnotným a až luxusným dojmom

Aj napriek nízkej cene pôsobí Renault Fluence veľmi hodnotným a až luxusným dojmom

Renault Fluence dostal prednú nápravu typu pseudo-McPherson so spodným trojuholníkovým ramenom a stabilizátorom s priemerom 22 mm. Vzadu pracuje vlečná náprava s priečkou s programovanovou tuhosťou. Naladenie náprav a tlmičov sa zameralo na zaistenie maximálneho možného komfortu, pri minimálnych možných náklonoch karosérie. Kotúčové brzdy na oboch nápravách (vpredu ventilované s priemerom 280 mm, vzadu plné s priemerom 260 mm) zabezpečujú, že auto zabrzdí z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 39 m. K dispozícii sú kolesá a pneumatiky v troch veľkostiach: 15, 16 a 17.

Renault Fluence sa bude vyrábať v Turecku kde sa vyrábal už Mégane II sedan.

Renault Fluence sa bude vyrábať v Turecku kde sa vyrábal už Mégane II sedan.

V závislosti od trhu je Renault Fluence k dispozícii so širokým radom hnacích jednotiek:
- dve verzie Renault eco² diesel dCi 85 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a dCi 105 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou

- jedna benzínová verzia (1,6 16V 110 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou)

Interiér Fluence sa bude ponúkať v niekoľkých farebných variáciach

Interiér Fluence sa bude ponúkať v niekoľkých farebných variáciach

Renault Fluence počas vývoja bol podrobený záťažovým testom v extrémnych podmienkach ( Flotila viac ako 100 testovacích áut najazdila takmer päť miliónov kilometrov). Bol vyvinutý tak, aby sa výkon spojil s vysokou bezpečnosťou a to na všetkých trhoch. Je to vďaka obsiahlej výbave, vrátane ABS s podporou pri núdzovom brzdení AFU, šiestim airbagom, trojbodovým bezpečnostným pásom s prepínačmi a obmedzovačmi záťaže, tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, ESC (elektronický  stabilizačný systém) s CSV s kontrolou nedotáčavosti,  atď. Renault Fluence je na konci životnosti na 95% recyklovateľný a takmer 7% použitých plastov je recyklovaných, čo zodpovedá asi 12 kg.

Motto Fluence: variabilita a úžitková hodnota

Motto Fluence: variabilita a úžitková hodnota

Renault Fluence je výsledkom úzkej spolupráce inžinierskych tímov z Francúzska, Japonska, Kórey a Turecka. Renault Fluence je postavený na rovnakej platforme ako Mégane III, má základový rám ako Mégane II, zadné zavesenie/odpruženie od Nissanu (z Nissanu Sentra), klimatizáciu vyššej triedy (ako má Laguna a Mégane) a pohonné jednotky aliancie Renault-Nissan. Celkový vývoj od odsúhlasenia návrhu po uvedenie modelu trval 28 mesiacov.

Renault Fluence je predurčený pre predaj najmä v Turecku a tiež na trhoch východnej a strednej Európy a postupne bude uvedený vo zvyšku sveta, obzvlášť na strednom Východe, v Austrálii a v západnej Európe – začne sa v roku 2010.

A aká bude predajná cena pre Renault Fluence? Nuž zaujímavá, pozrite si jeho kompletný cenník:

Kompletný cenník Renault Fluence

Kompletný cenník Renault Fluence