Renault predstavil v roku 1995 luxusný koncept Initiale. Vyzerá to tak, že z jeho dizajnu čerpal pri tvorbe typu Vel Satis.

Renault predstavil v roku 1995 luxusný koncept Initiale. Vyzerá to tak, že z jeho dizajnu čerpal pri tvorbe typu Vel Satis.

Nový typ, ktorý chce výrobca postaviť na platforme Mercedesu triedy E preruší dlhé obdobie, kedy francúzskej automobilke chýba naozajstná vlajková loď. Naposledy tento post zastával Vel Satis, ktorého predaje boli naozaj slabé.

Renault chce do automobilového biznisu vpustiť novú prémiovú značku, ktorá sa podľa doterajších informácií bude volať Initiale Paris. V súčasnosti Francúzi slovom „initiale“ označujú najvyšší stupeň výbavy. V roku 1995 existoval luxusný koncept s rovnakým názvom. Konečné rozhodnutie o novej divízií Renaultu padne do konca roka.

Alpine je proste legenda, ktorú v roku 1955 založil Jean Rédélé.

Alpine je proste legenda, ktorú v roku 1955 založil Jean Rédélé.

Už onedlho môže pod Renault patriť Dacia, Alpine a Initiale Paris. Francúzi poškuľujú najmä po čínskom trhu.

Môže sa stať, že Renault bude mať dokonca štyri rôzne značky. Dacia ponúka lacnejšie autá. Renault je prirodzene hlavnou značkou. V poslednom čase sa hovorí o znovuzrodení značky Alpine, ktorá sa preslávila najmä športiakmi. Initiale Paris by teda malo znamenať prémiovú divíziu.

Nissan má Infinity, Honda Acuru, Toyota Lexus a svoj diel na trhu si chce odtrhnúť aj Renault. Novou prémiovou divíziou zamieri najmä na dynamicky sa rozvíjajúci čínsky trh.

Vel Satis bol poslednou naozajstnou vlajkovou loďou Renaultu. Veľký úspech nedosiahol.

Vel Satis bol poslednou naozajstnou vlajkovou loďou Renaultu. Veľký úspech nedosiahol.