Spolu s debutom súčasného Clia prišla aj nová éra dizajnu pre Renault. Za novým vzhľadom stojí dizajnér Laurens van den Acker, ktorý predtým pôsobil v Mazde. Aj zvýšené predaje potvrdzujú, že v Renaulte to robí dobre. Avšak sám uznáva, že ich slabšou časťou sú interiéry. Acker už dnes hovorí o revolúcii v kabíne, ktorá príde v roku 2018 spolu s Cliom piatej generácie.

 

Problém s interiérom však nemá len Clio. „Naši zákazníci sa pozrú na exteriér a povedia „wau“, ale potom sa pozrú do interiéru a povedia „huh?,“ komentoval Acker vzhľad typov Kadjar a Scenic.

Interiér nových Renaultov po roku 2018 má byť kvalitnejší a krajší

„Potrebujeme sa uistiť, že interiér dosiahne rovnaký štandard ako exteriér. Na interiéri pracuje viac ľudí než kedykoľvek predtým a tlačíme na revolúciu,“ hovorí Acker. Clio piatej generácie by malo prísť presne o dva roky na autosalón v Paríži. Potom by mali nový dizajn interiéru nasledovať aj iné typy.


Problém s interiérom však nemá len Clio. „Naši zákazníci sa pozrú na exteriér a povedia „wau“, ale potom sa pozrú do interiéru a povedia „huh?,“ komentoval Acker vzhľad typov Kadjar a Scenic.


Revolúcia v interiéri nebude len zmena tvarov, ale aj vyššia kvalita materiálov a vypracovania. Z kabíny Clia má ísť prémiovejší pocit. Nebude chýbať ani dotykový displej, ktorý by mal dostať haptickú odozvu. „Bolo zvykom, že iba luxusné autá mali na dlho všetky nové technológie, ale teraz bude trvať len rok alebo dva, kým prídu najnovšie systémy do nižších rád,“ dodáva dizajnér.

Budúcnosť Renaultu naznačuje aj prototyp Eolab

Budúci vzhľad interiéru môže naznačovať koncept Eolab. Prišiel v roku 2014 a ukázal ekologicko-futuristické auto. Vnútri mal dvojtónový interiér a množstvo displejov. Tie napríklad nahradili aj tradičné spätné zrkadlá. O zábery zvonku sa starajú kamery. Dokonca Clio môže dostať aj hybridnú technológiu. Nepôjde však o plug-in hybrid, ten je príliš drahý. Podobnú technológiu môžeme čakať len v drahších typoch.

Zdroj: autoexpress