Nahradil Mégane Trophy vo World Series by Renault. Správne, reč je o Renaulte RS01. Pretekársky stroj postavili okolo monokoku, ktorý navrhla Dallara, do stredu umiestnili 3,8 l twin-turbo V6 z Nissanu GT-R vyladený divíziou Nismo. Spojili ho so 7-stupňovou sekvenčnou prevodovkou Sadev a recept na úspech bol na svete. Renault ale nechce zostať na svojom piesočku. Chce sa porovnávať s ostatnými a tak RS01 prispôsobujú triede GT3.

Automobilky zvyčajne zlepšujú autá pre triedu GT3, Renault musel ísť opačným smerom

Renault RS01 je pre triedu GT3 príliš rýchly. Aby vyhoveli pravidlám museli ubrať výkon, pridať hmotnosť a zhoršiť aerodynamiku.

Automobilky pri vstupe do triedy GT3 svoje pretekárske špeciály založené na sériových typoch vylepšujú. No Francúzi musia ísť iným smerom. Renault RS01 je pre triedu GT3 príliš rýchly. Mechanici museli nahradiť karbón-keramické brzdy oceľovými. Tým auto nie len pribralo 25 kg, ale aj horšie brzdí. Ďalších 50 kg museli pridať ako balast. I motor je pre GT3 prisilný, takže prišli reštrikory. Aerodynamika Renaultu RS01 funguje príliš dobre, takže museli zväčšiť odpor vzduchu, znížiť prítlak a zdvihnúť auto. A prečo to všetko? Renault RS01 nie je bežné sériové auto, ktoré si môžete kúpiť. Svojimi parametami trediu GT3 prevyšuje, preto tie úpravy.

Aerodynamika RS01 bola príliš dobrá, museli ju zhoršiť!

V skratke, Renault musel spraviť presný opak, ako automobilky, ktoré stavajú pretekárske špeciály. S cieľom získať homologáciu od francúzskej automobilovej federácie FFSA podstúpili testovanie na okruhu Paul Ricard. Po skončení Renault Sport Trophy nasadia prvýkrát dva Renaulty RS01 v šampionáte FFSA.

Zdroj: autoblog.com