O koncepte elektromobilu Renault Symbioz sme už informovali pri jeho predstavení na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Nedávno však Renault uverejnil, že koncept už jazdí prvé kilometre a prebiehajú tak aj prvé demonštračné skúšky. To, že je ozaj zaujímavým vozidlom budúcnosti, nemusím zdôrazňovať. Dizajn však nie je až tak sci-fi, ako veľakrát vídame na konceptoch iných automobiliek.

Koncept elektromobilu priniesol nevídané spojenie auta s domom, v ktorom bude žiť majiteľ. V súčasnosti prebiehajú prvé demonštratívne jazdy, čo je na tak krátky čas od predstavenia konceptu slušný výsledok. Záujem o prvé jazdy bude určite veľký, veď koncept ponúka rozšírený autonómny režim na úrovni 4.

Renault Symbioz má pohon zadných kolies, čo môže priniesť aj istú dávku zábavy. Teoreticky.

Bežné spätná zrkadlá už na vozidlách budúcnosti veľmi nenájdeme, nahradia ich kamery.

4. úroveň autonómnosti umožní vodičovi oddýchnuť si od šoférovania v prípade, keď je systém zapnutý. Najvyššia úroveň 5 je plne autonómny režim, v ktorom vodič nezasahuje do riadenia vozidla vôbec. A naopak úroveň 3 reprezentujú asistenčné systémy s možnosťou autonómnej jazdy napríklad na diaľnici v jednom pruhu. Renault Symbioz dokáže nasledovať vozidlo, preradiť sa podľa neho z pruhu do pruhu a v autonómnom režime svieti vpredu a vzadu modrým svetlom. V tomto momente tak viete, že vozidlo nešoféruje vodič.

Koncept ponúka pohon zadných kolies (2 elektromotory poháňajúce každý jedno koleso), zatáčanie všetkých kolies 4Control, maximálny krátkodobý výkon až 500 kW (670 k) a 660 Nm. Napriek týmto ohromným číslam a charakteru elektromotorov dosiahne 100-ku až za 6 sekúnd. Je pravdepodobné, že pod horší výsledok v tomto smere sa podpisuje hlavne väčšia hmotnosť.

Ak uvidíte modro svietiace prstence, Renault Symbioz aktuálne jazdí v autonómnom režime.

Koncept využíva 72 kWh akumulátor, umiestnenie v budúcnosti pojme až 100 kWh akumulátor. Na nabíjacom bode s výkonom 150 kW je akumulátor nabitý na 80 % kapacity za menej ako pol hodinu. Renault Symbioz je dlhý 4,92 metra (žiaden drobec), široký 1,92 m a vysoký 1,44 m. Dĺžka umožnila natiahnuť rázvor na úctyhodných 3,07 m.

Mňa by zaujímalo, ako by si systém úrovne 4 poradil v našich podmienkach. Bolo by zaujímavé sledovať činnosť autonómnej jazdy pri chýbajúcich čiarach, alebo rôznych dierach na cestách.

 

Zdroj foto: Renault